مشخصات مایکروسافت سرفیس Duo لو رفت

مایکروسافت در حال حاضر مشغول انجام تست‌های داخلی سرفیس Duo است. این دستگاه، دو نمایشگر در دو طرف خود دارد که حول یک لولای ۳۶۰ درجه می‌چرخند. بنابراین در حالیکه هیچ‌کدام از پنل‌ها تاشو نیست، لولای آن انعطاف‌پذیری زیادی خواهد داشت.

سرفیس Duo در حالت باز ۴.۸ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت و ضخامت آن زمانی که بسته می‌شود به ۹.۶ میلی‌متر خواهد رسید. امروز برخی از مشخصات این گوشی اندرویدی فاش شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

هر کدام از نمایشگرهای سرفیس Duo سایزی برابر ۵.۶ اینچ خواهند داشت و از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۱۳۵۰ پیکسل و حاشیه‌های بزرگ خواهند بود. این دستگاه، سیستم‌عامل اندروید 10 را روی خود اجرا خواهد کرد و بلافاصله بعد از معرفی آماده دریافت آپدیت اندروید 11 خواهد بود.

چیپست داخل سرفیس Duo قرار است اسنپ‌دراگون 855 باشدکه انتخاب عجیبی است؛ ضمن اینکه نباید فراموش کنیم دستگاه‌های رده‌بالایی که با این تراشه عرضه شدند از نظر فروش عملکرد خوبی نداشتند. دلیل انتخاب این پردازنده شاید به خاطر این باشد که مایکروسافت طراحی داخلی سرفیس Duo را قبل از معرفی چیپست اسنپ‌دراگون 865 نهایی کرده بود و دیگر جایی برای مودم X55 5G که کوالکام شرکت‌ها را ملزم به استفاده از آن در کنار اسنپ‌دراگون 865 کرده باقی نمی‌ماند.

سرفیس Duo دارای ۶ گیگابایت رم خواهد بود که هرچند ظرفیت خوبی است، اما در بازار بسیار رقابتی اسمارت‌فون‌های اندرویدی و در جایی که اکثر پرچمدارن دارای ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم هستند عدد متوسطی محسوب می‌شود. حافظه داخلی آن نیز ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود که امکان افزایش نخواهد داشت. دوربین پشت Duo قرار است یک لنز ۱۱ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 و سایز پیکسلی ۱.۱۲ میکرومتر باشد که علی‌رغم رزولوشن عجیب‌اش خوب به نظر می‌رسد.

این دستگاه همچنین دارای اسکنر اثر انگشت برای تایید هویت بیومتریک و یک قلم سرفیس پن خواهد بود و انرژی خود را از یک باتری ۳۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد گرفت که ظرفیت پایینی محسوب می‌شود. ضمنا هیچ اتصال NFC، شارژ بی‌سیم و فناوری 5G روی آن وجود نخواهد داشت. همه اپلیکیشن‌های پیش‌نصب مایکروسافت روی گوشی، از طریق درگ و دراپ قابل انتقال بین دو نمایشگر خواهند بود، اما اپلیکیشن‌های شخص ثالث چنین قابلیتی نخواهند داشت. این موضوع بر عهده توسعه‌دهندگان خواهد بود که چنین قابلیتی را اضافه کنند.

سرفیس Duo ممکن است علی‌رغم ادعای مایکروسافت که این دستگاه در اواخر امسال روانه بازار خواهد شد تقریبا آماده عرضه باشد. هرچند که برنامه زمانی عرضه آن هر لحظه ممکن است تغییر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH