شرکت فیت‌بیت برای مقابله با بیماری کووید 19 اقدام به تولید دستگاه تنفس مصنوعی می‌کند

دستگاه تنفس مصنوعی یکی از تجهیزات پزشکی است که به‌دنبال شیوع فراگیر بیماری کووید 19 میزان تقاضای جهانی برای آن افزایش یافته است. کشورها به منظور تهیه دستگاه‌های ونتیلاتور بیش‌تر به تولیدکنندگانی مراجعه نموده‌اند که در پاسخگویی به تقاضای فعلی نیز ناتوان هستند. در این میان تعدادی از سازندگان حتی اقدام به ساخت برخی تجهیزات اضطراری نظیر ماسک صورت و دستگاه تنفس مصنوعی نموده‌اند. اخیرا برخی کمپانی‌های سازنده خودرو از جمله GM و فورد فرآیند تولید تجهیزات ونتیلاتور را آغاز کردند.

یک شرکت تولیدکننده تجهیزات پوشیدنی ردیاب تناسب اندام با نام فیت‌بیت از تصمیم خود مبنی بر جابه‌جایی منابع زنجیره تامین برای تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی اضطراری خبر داده است. جیمز پارک؛ مدیرعامل کمپانی در گفتگو با شبکه CNBC به این موضوع اشاره نمود و خاطرنشان کرد که کمپانی پیش‌تر تجاربی را در زمینه زنجیره تامین کسب نموده است. این اقدام با هدف افزایش سطح تولید تجهیزات پزشکی در ایالات‌متحده انجام شده است. بر اساس گزارش شبکه CNBC فیت‌بیت به منظور دریافت مجوز استفاده اضطراری از دستگاه ونتیلاتور خود قصد دارد تا طی روزهای آینده، طرح این تجهیزات را به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال نماید.

مجوز استفاده اورژانسی به یک دستگاه یا محصول پزشکی فاقد تائیدیه رسمی از موسسه FDA امکان می‌دهد تا این ابزار برای درمان یک بیماری تهدیدکننده زندگی به‌کار گرفته شود. به گفته آقای پارک، کمپانی فیت‌بیت قصد دارد تا تجهیزات ونتیلاتور تولیدی خود را با پیشرفته‌ترین امکانات و قیمت‌گذاری ارزان‌تر در دسترس کاربران اورژانسی قرار دهد. اما به گفته شبکه CNBC قیمت‌گذاری دقیق این محصول هنوز اعلام نشده است. اکثر دستگاه‌های تنفس مصنوعی هزاران دلار قیمت دارند و قیمت‌گذاری مدل‌های پیشرفته تا 50 هزار دلار نیز افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH