بررسی و آموزش اسکای روم

بررسی و آموزش اسکای روم: پلتفرمی ایرانی برای کاربران ایرانی

اسکای روم پلتفرمی ایرانی بوده که توسط مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت توسعه داده شده است. در این مطلب قصد داریم تا به‌صورت خلاصه به بررسی و آموزش این نرم‌افزار بپردازیم.

کاربرد نرم‌افزار اسکای روم در زمینه برگزاری وبینار، آموزش آنلاین و جلسات مجازی بوده و از قابلیت‌های آن می‌توان به ارتباط شنیداری و دیداری، اشتراک دسکتاپ، پخش فایل‌های صوتی و تصویری، نمایش اسلاید، وایت‌برد و اشتراک فایل اشاره کرد.

محیط برنامه

بررسی و آموزش اسکای روم

  1. نشان و نام تجاری برگزارکننده و همچنین عنوان اتاق (روم)
  2. مدت زمان شروع رویداد
  3. منوی برنامه که ابزارهای مختلفی را در خود جای داده است
  4. نوار ابزار
  5. تصویر وب‌کم کاربران و فایل‌های رسانه‌ای در حال پخش
  6. لیست کاربران حاضر و نقش‌های آن‌ها. همچنین مدیریت کاربران از طریق همین پنجره انجام می‌شود
  7. نمایش پیام‌های ارسالی کاربران
  8. خروجی ابزارهای تولید محتوا همانند اسلاید و اشتراک دسکتاپ

شرکت در یک رویداد

بررسی و آموزش اسکای روم

هر رویداد برگزار شده دارای پیوند اینترنتی مخصوص به خود است. این پیوند باید از طریق برگزارکننده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار بگیرد. برخی از رویدادها خصوصی بوده و برخی دیگر نیز عمومی هستند. در رابطه با مورد اول، باید نام کاربری و رمز عبور مخصوصی را به همراه داشته باشید. در حالت دوم نیز می‌توانید به‌صورت «میهمان» در رویدادها شرکت کنید.

نقش‌های کاربران

  • کاربر عادی (رنگ سفید): این کاربر تنها شنونده و بیننده است و البته می‌تواند به گفتگو با سایرین نیز بپردازد.
  • ارائه دهنده (رنگ سبز): این کاربر می‌تواند از ابزارهای مختلف جهت برقراری ارتباط با سایرین و همچنین ارائه محتوا استفاده کند.
  • اپراتور (رنگ آبی): این کاربر علاوه بر دسترسی کامل به تمامی ابزارها و امکانات، می‌تواند دسترسی سایر کاربران را نیز مدیریت کند.

ورود به پنل مدیریت

جهت ورود به پنل مدیریت باید به وب‌سایت اسکای روم رفته و سپس بر روی کلید «ورود» کلیک کنید.بررسی و آموزش اسکای روم

نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.بررسی و آموزش اسکای روم

حال باید بر روی آواتار خود کلیک کرده و سپس گزینه «پنل مدیریت» را انتخاب کنید.بررسی و آموزش اسکای روم

ایجاد اتاق در پنل مدیریت

بررسی و آموزش اسکای روم

تمامی رویدادهای نرم‌افزار اسکای روم در اتاق‌های مجازی برگزار می‌شوند. جهت ایجاد اتاق باید در سربرگ «اتاق‌ها»، بر روی «اتاق جدید» کلیک کنید. در اینجا منظور از «ابتدا اپراتور وارد شود» این است که حضور سایر کاربران منوط به حضور اپراتور اتاق موردنظر شود؛ یعنی پیش از ورود اپراتور، سایر کاربران نمی‌توانند از امکانات اتاق بهره جویند.

ویرایش اتاق‌ها

بررسی و آموزش اسکای روم

اگر قصد ویرایش تنظیمات یک اتاق را دارید، آنگاه باید در لیست اتاق‌ها بر روی گزینه موردنظر کلیک کرده تا فرم ویرایش آن ظاهر شود. در اینجا سه گزینه جدید نیز در مقابل شما ظاهر می‌شوند.

منظور از «اسلاید پیش‌فرض»، همان اسلایدی است که در ابتدای ورود هر کاربر به شخص موردنظر نمایش داده می‌شود. اگر از فرمت GIF استفاده کنید، آنگاه اسلایدهایی متحرک خواهید داشت.

منظور از «مدیای پیش‌فرض» نیز همان فایل صوتی یا تصویری است که در ابتدای ورود هر کاربر به اتاق، به آن شخص نمایش داده می‌شود.

با کلیک بر روی سربرگ «وضعیت» می‌توانید گزارش‌هایی را در رابطه با اتاق موردنظر خود به دست آورید.

تجهیزات موردنیاز جهت استفاده از اسکای روم

  • اینترنت مناسب: منظور اینترنتی است که هم از سرعت و هم از پایداری مناسب برخوردار باشد.بررسی و آموزش اسکای روم
  • دستگاه مناسب: اسکای روم مبتنی بر اینترنت است، بنابراین می‌توان از گوشی و تبلت نیز در این زمینه بهره گرفت.
  • نسخه به‌روز مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا و سافاری، ترجیحا گوگل کروم.
  • اسپیکر: در لپ‌تاپ، موبایل و … لازم نیست، اما اگر از دیتا پروژکتور استفاده می‌کنید، آنگاه باید جهت خروجی صدا، از یک اسپیکر جداگانه بهره جویید.
  • ارتباط تصویری در اسکای روم تنها با وب‌کم امکان‌پذیر است. اگر هم قصد استفاده از دوربین‌ فیلم‌برداری را دارید، آنگاه باید از کارت کپچر استفاده کنید.
  • میکروفن
  • قلم نوری جهت ارائه محتوای توشتاری.
  • نمایشگر گوشی، تبلت و یا تلویزیون.

بسته‌های جانبی

بررسی و آموزش اسکای روم

بررسی و آموزش اسکای روم را با مبحث خرید بسته‌های جانبی به پایان می‌رسانیم. خرید این بسته‌ها اختیاری بوده و در زیر به‌صورت مختصر به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

بسته آی فریم (iframe)

اگر قصد دارید تا رویدادهای خود را بر روی وب‌سایت شخصی و یا سازمانی خود برگزار کنید، آنگاه باید این بسته را تهیه کنید.

بسته دامنه اختصاصی

با خرید این بسته، لینک شرکت در رویدادهایتان بر روی دامنه دلخواه شما ایجاد خواهد شد. همچنین نام و نشان تجاری شما، جایگزین لوگو و نام اسکای روم در بالای فرم ورود خواهند شد.

بسته لوگوی اختصاصی

با تهیه این بسته، نام و نشان تجاری شما هم در بالای فرم ورود و هم در داخل اتاق‌ها قرار گرفته و همچنین نشان تجاری اسکای روم نیز از پایین صفحه حذف خواهد شد.

2 در مورد “بررسی و آموزش اسکای روم: پلتفرمی ایرانی برای کاربران ایرانی”

  1. باعرض سلام
    از وقتی ک کرونا اومده و مشتری های اسکای روم زیاد شده پشتیبانی شون افتضاح شده . قبلا پشتیبانی شماره داشت و وقتی تماس میگرفتی سریع مشکل و حل میکردن ولی الان فقط میگن تو سایت باید پیام بذارید و چت کنید ما بارها تو کلاس ب مشکل خوردیم و آخر با آبروریزی کلاس و تموم کردیم پشتیبانی هم فقط بلده بگه مشکل از نت خودتون هست. خلاصه ابنکه دیگه پاسخگو نیستن و هیچ مشکلی رو حل نمیکنن

    3
    15
  2. نوید شاه میری

    اسکای روم با توجه به نرخ کمتر در مقایسه با ادوبی کانکت مقرون به صرفه است ولی یکی از نرم افزارهای من را نتوانست برای شاگردانم به اشتراک بگذارد و متاسفانه پشتیبانی هم نتوانست کمکی بکند و گفتند که ایراد از نرم افزاری است که به اشتراک می گذارید و از نظر امنیتی طوری تنظیم شده که نمیشه کاری کرد.به هرحال خواستم بگم که این ایراد بر اسکای روم وارده و تیم فنی باید بتونه قوی تر عمل کنه.

    12

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH