هواوی

رییس هواوی: حملات دولت ایالات متحده آمریکا به ما کاملا غیرموجه است

در هفته‌های گذشته، اخبار و گزارش‌های جدید و البته، بدی درباره شرکت هواوی منتشر شد. تحریم‌های این شرکت برای ممانعت از رابطه اقتصادی با شرکت‌های آمریکایی به مدت یک سال دیگر تمدید شد. این تحریم‌ها توسط فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به منظور جلوگیری از تهدید امنیت ملی این کشور اجرایی شدند. فردای همان روز نیز وزارت بازرگانی آمریکا قانون جدیدی را در بخش صادرات به تصویب رساند تا عرضه و تامین تراشه‌ شرکت‌های چینی را کاهش دهد.

گو پینگ، رییس دوره‌ای شرکت هواوی، بیانیه‌ای را در نشست سالانه Huawei Global Analyst منتشر کرد و در آن به صراحت از اقدامات دولت آمریکا علیه این شرکت انتقاد کرد. پینگ، رفتار مستبدانه دولت آمریکا را تهدیدی برای کل صنعت جهان می‌داند.

بیانیه گو پینگ بدین شرح است: “دولت آمریکا در پی اقدامات خود برای ضربه زدن به شرکت ما تصمیم گرفته است که تمامی قراردادها و روابط ما با شرکت‌ها و انجمن‌های صنفی را از بین ببرد. این تصمیم خودسرانه، زیان‌آور و تهدیدآمیز می‌تواند تمامی صنعت جهان را تضعیف کند. قانون جدید دولت آمریکا بر تجارت صدها میلیارد دلاری گسترش، نگه‌داری و بهره‌برداری از شبکه‌ها تاثیر می‌گذارد ما این شبکه‌ها را در بیش از 170 کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و انتظار می‌رود که این قانون، تجارت ما را تحت‌تاثیر قرار دهد. ما تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا به دنبال یک راه‌حل  باشیم.”

سال گذشته یکی از چالش‌ برانگیزترین سال‌ها برای شرکت هواوی بود. البته، این شرکت در طول یک سال گذشته به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرد، به طوری که فرآیند تحقیق و توسعه برای ادامه تجارت خود، بدون آمریکا را آغاز کرد و پیشرفت‌هایی هم در آن بخش حاصل شد. این شرکت برنامه‌هایی برای ادامه فعالیت خود دارد تا بتواند بدون شرکای آمریکایی خود در بخش فناوری فعالیت کند.

گو پینگ اطمینان داد که تجارت هواوی مختل نشده است و زنجیره‌های تامین، هم‌چنان با همکاری شرکای اصلی به فعالیت و رشد خود ادامه می‌دهند. این شرکت در حال یافتن راه‌حل‌های جدیدی برای رفع مشکلات خود است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH