تصاویری از پتنت سامسونگ گلکسی فولد 2 با نمایشگر خارجی کشیده منتشر شد

پتنت جدید سامسونگ الکترونیکس که اخیرا توسط موسسه جهانی مالکیت معنوی (WIPO) منتشر شده است؛ به برخی امکانات احتمالی هندست جانشین سامسونگ گلکسی فولد اشاره می‌کند. تصاویری که بر اساس پتنت منتشر شده توسط وبسایت LetsGoDigital طراحی شده‌اند؛ نشان‌دهنده گونه جدیدی از یک نمایشگر خارجی برای اسمارت‌فون گلکسی فولد 2 است. این نمایشگر کشیده صرفا مخصوص نمایش اعلان‌ها خواهد بود. لذا به‌نظر می‌رسد که این نمایشگر امکان استفاده از گوشی بدون بازگشایی آن را فراهم نخواهد کرد.

همچنین زبان طراحی مورد استفاده در این پتنت نشان می‌دهد که هندست آینده گلکسی فولد 2 مجهز به گواهی حفاظتی IP خواهد بود. پتنت مذکور از این دستگاه تحت عنوان “ELECTRONIC DEVICE INCLUDING WATERPROOF STRUCTURE” یاد کرده است. گزیده‌ای از مشروح متن ضمیمه شده با پتنت به شرح زیر است:

“یکی از موارد افشا شده بر اساس محتوای پتنت، نشان‌دهنده دستگاهی الکترونیکی با ساختار ضد آب است که از یک یا چند بخش داخلی و خارجی گجت الکترونیکی حفاظت می‌کند. ساختار ضد آب این دستگاه الکترونیکی از طراحی لولایی شکل یک گجت الکترونیکی تاشو بهره می‌گیرد.”

طراحی پتنت و عملیاتی شدن آن 2 مقوله کاملا متفاوت نسبت به یکدیگر هستند. در واقع پیاده‌سازی پتنت و تولید انبوه یک دستگاه تاشو با مقاومت کامل در برابر رطوبت خارجی یک چالش بسیار دشوار به‌شمار می‌رود؛ خصوصا اگر این گجت مجهز به یک نمایشگر تاشو باشد. بی‌تردید سامسونگ قادر به انجام این‌کار خواهد بود؛ با این‌حال اجرای چنین عملی کاملا بی‌سابقه است.

اگرچه شایعات پیشین از به‌کارگیری یک نمایشگر خارجی بزرگتر در نسل آینده اسمارت‌فون گلکسی فولد حکایت داشتند؛ اما پتنت جدید نشان‌دهنده نمایشگری کوچکتر و در عین‌حال کشیده‌تر است. بنابراین عرضه 2 مدل مختلف گلکسی فولد توسط سامسونگ سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. این 2 هندست احتمالا با اسامی گلکسی فولد 2 (مجهز به نمایشگر خارجی بزرگتر) و گلکسی فولد 2 لایت (با نمایشگر خارجی کوچکتر) عرضه خواهند شد. همچنین شایعاتی در خصوص عرضه اسمارت‌فون گلکسی نوت فولد با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen نیز منتشر شده است. با این‌حال صحت و سقم چنین ادعایی صرفا با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که هندست نسل آینده گلکسی فولد صرفنظر از نمایشگر خارجی کشیده خود به لحاظ ظاهری شباهت فراوانی با مدل فعلی دارد. در این گجت، اسکنر اثرانگشت با دکمه پاور ادغام شده و این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری آرایه‌‌ای از دوربین‌های جلویی و پیکره‌بندی دوربین اصلی سه‌گانه هستیم. یکی از لنزهای مورد استفاده در این ماژول احتمالا از نوع زوم پریسکوپی خواهد بود.

به‌هرحال انتظار می‌رود که سامسونگ در اواخر سال جاری از یک دستگاه تاشوی جدید رونمایی کند. این محصول احتمالا همزمان با مراسم رونمایی از فبلت سامسونگ گلکسی نوت 20 معرفی خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این رویداد در ماه آگوست برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH