رشد قابل‌ملاحظه‌ بازار هدفون‌ها در سه ماهه نخست امسال

براساس جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، بازار پوشیدنی‌ها در سه ماهه نخست امسال رشد قابل‌توجهی داشته است. تحلیلگران این موسسه علاوه بر ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های پایش سلامت، هدفون‌ها را هم در دسته‌بندی پوشیدنی‌ها جای داده‌اند.

هدفون‌ها و ایربادها روزبه روز در حال محبوب شدن در بین مشتریان هستند. با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم مجبور شده‌اند تا از داخل منزل کار کنند و همین موضوع تقاضا برای دستگاه های صوتی شخصی را افزایش داده که آمار و ارقام هم آن را تایید می‌کنند. میزان فروش پوشیدنی‌های اپل نسبت به سال گذشته ۵۹.۹ درصد رشد کرده و از ۱۳.۳ میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال گذشته به ۲۱.۲ میلیون دستگاه در سه ماهه نخست امسال رسیده است.

ایرپادز اپل

شیائومی بعد از اپل بیشترین سهم را از بازار پوشیدنی‌ها در اختیار داشته و در این سه ماهه حدود ۱۰.۱ میلیون دستگاه را عرضه کرده که ۵۶.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. سامسونگ هم در جایگاه سوم قرار گرفته و هدفون‌های این شرکت، ۷۴ درصد از کل عرضه پوشیدنی‌هایش را در سه ماهه اول امسال تشکیل داده است. براساس آمار IDC، جدیدترین نسل گلکسی بادز پلاس فروش بسیار خوبی داشته است و میزان عرضه هدفون‌های سامسونگ در سه ماهه نخست امسال ۸.۶ میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته ۷۱.۷ درصد رشد داشته است.

اما فیت‌بیت در سه ماهه اول امسال بیشترین کاهش را در عرضه پوشیدنی‌هایش داشته است که دلیل آن هم تولید محصولات این شرکت در چین و مختل شدن زنجیره تامین آن‌ها به‌خاطر شیوع ویروس کرونا بود. فیت‌بیت هنوز هیچ هدفونی روانه بازار نکرده است، اما میزان فروش پوشیدنی‌های آن در سه ماهه نخست امسال ۷۲.۶ میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته ۳۵.۷ درصد رشد داشته است.

براساس گزارش IDC، فروش‌ ساعت‌های هوشمند اپل واچ در سه ماهه نخست امسال کمی کاهش یافته است، اما هدفون‌های اپل شامل ایرپادها و بیتز رشد قابل‌ملاحظه‌ای در این مدت داشته‌اند. از طرفی، هواوی بیشترین رشد فروش ساعت هوشمند را داشته و نسبت به سال گذشته رشد ۱۱۸.۵ درصدی را تجربه کرده است. این شرکت چینی با فروش ۲.۶ میلیون ساعت در سه ماهه اول امسال، در رتبه دوم جای گرفته است. اپل با فروش ۴.۵ میلیون ساعت همچنان در رتبه اول قرار دارد.

میزان فروش ساعت های هوشمند شرکت‌های گارمین و هوامی هم در سه ماهه نخست امسال به ترتیب ۳۱.۷ و ۸۰.۲ درصد رشد داشته است. در مجموع براساس گزارش IDC، میزان عرضه ساعت‌های هوشمند در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۹ میلیون دستگاه کاهش داشته و از ۱۸.۲ میلیون به ۱۶.۹ میلیون دستگاه رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH