سامسونگ گلکسی نوت 20 در 4 مدل رنگی مختلف عرضه خواهد شد

پیش‌تر شاهد افشای اطلاعات فراوانی پیرامون هندست‌های آینده سری گلکسی نوت 20 سامسونگ بودیم و اکنون نیز یک شخص خبرچین با نام Ishan Agarwal به مدل‌های رنگی قابل عرضه این گجت‌ها اشاره نموده است. همچنین وی در خصوص گزینه‌های رنگی احتمالی برای اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ 5G نیز توضیحاتی ارائه داده است. این گزینه‌های رنگی از سوی یک وبسایت آلمانی و شخصی خبرچین با نام Jon Prosser نیز موردتائید قرار گرفته است. در ابتدا به بررسی اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 می‌پردازیم؛ هندستی که ظاهرا در مدل‌های رنگی خاکستری، سبز نعنایی و مسی روانه بازار خواهد شد. به عقیده Jon Prosser مدل‌های رنگی سفید و خاکستری در قالب 2 دستگاه مجزا به‌کارگیری نخواهند شد؛ در عوض وی معتقد است که مدلی از هندست با سایه‌های خاکستری و سفید یا طراحی 2 رنگ نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

همچنین گمانه‌زنی‌های پیشین از عرضه گلکسی زد فلیپ 5G در مدل‌های رنگی مشکی، خاکستری و مسی حکایت دارند. البته سامسونگ احتمالا از گزینه‌های رنگی دیگری نیز رونمایی خواهد کرد؛ اما ظاهرا به‌کارگیری گزینه‌های رنگی فوق تا حدود زیادی قطعی شده و موردتائید قرار گرفته است.

عرضه گجت جدید Galaxy Buds Live به‌همراه پرچم‌داران سری گلکسی نوت 20

با توجه به شایعات پیشین ایرفون‌های گلکسی بادز لایو نیز احتمالا در مدل‌های رنگی مشکی، سفید و مسی عرضه خواهد شد. بدین‌ترتیب گجت‌های مذکور از سازگاری مناسب با دستگاه‌های جدید برخوردار خواهد بود. در سال گذشته اسمارت‌فون گلکسی نوت 10 با مدل‌های رنگی سفید سایه‌دار، رنگین‌کمانی، آبی سایه‌دار و مشکی سایه‌دار در دسترس مشتریان قرار گرفت. بر اساس گزارشات مخابره شده سامسونگ در راستای انتخاب مدل‌های رنگی سری گلکسی نوت 20، ارائه تصویری متمایز از یک محصول با بهره‌وری بالا و ایجاد تمایز میان این هندست‌‌ها و سری گلکسی S20 با جدیت تمام تلاش می‌کند. این در حالیست که پرچم‌داران سری گلکسی S20 با الگوهای رنگ‌آمیزی جذابی نظیر صورتی آسمانی، آبی سایه‌دار، آبی آسمانی و برخی مدل‌های کمرنگ‌تر روانه بازار شدند. طی سالیان اخیر مرزبندی‌های متمایزکننده میان هندست‌های سری گلکسی نوت و گلکسی S سامسونگ تا حدودی در هم آمیخته شده است. حتی پیش‌تر شاهد طرح شایعاتی پیرامون تصمیم سامسونگ برای ادغام تولیدات این 2 سری بودیم. این سناریو مشخصا طی سال جاری اجرا نخواهد شد؛ لذا سامسونگ بایستی اثبات کند که گلکسی نوت 20 محصولی فراتر از گلکسی S20 همراه با یک قلم S Pen است. انجام چنین اقدامی برای غول کره‌ای بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

گلکسی نوت 20 می‌تواند دربردارنده یک به‌روزرسانی چشمگیر و ارزشمند از گلکسی نوت 10 و سری گلکسی S20 باشد

بنابراین چه عاملی موجب ایجاد تمایز میان گلکسی نوت 20 و گلکسی S20 خواهد شد؟ سامسونگ گلکسی نوت 20 احتمالا در 2 مدل مختلف با تراشه‌های اسنپ‌دراگون 865 پلاس و اگزینوس 992 (مخصوص ورژن بین‌المللی هندست) روانه بازار خواهد شد. برای مقایسه جالب است بدانید که سری گلکسی S20 بسته به منطقه سکونت مشتریان با یکی از تراشه‌های اسنپ‌دراگون 865 یا اگزینوس 990 به بازار عرضه شد.

اگزینوس 990 تراشه‌ای بر پایه فرآیند تولید +7nm به‌شمار می‌رود؛ در حالی‌که تراشه اگزینوس 992 احتمالا بر پایه فرآیند 5 نانومتری تولید خواهد شد. این پدیده به‌معنای عملکرد سریع‌تر و بهره‌وری انرژی بالاتر در تراشه جدید خواهد بود. انتظار می‌رود که هندست‌های سری گلکسی نوت 20 همانند خانواده گلکسی S20 مجهز به نمایشگرهای 120 هرتزی باشند؛ اما این‌بار به‌نظر می‌رسد که سامسونگ از فناوری LTPO استفاده خواهد کرد. این پدیده امکان بهره‌برداری از نرخ نوسازی دینامیکی (پویا) را فراهم می‌کند. در واقع نمایشگر جدید ورژن بهینه‌سازی شده پنل مورد استفاده در گلکسی S20 محسوب می‌شود و استفاده از آن به کاهش سرعت تخلیه شارژ باتری گوشی کمک می‌کند.

بر اساس برخی اطلاعات لو رفته گلکسی نوت 20 برای نخستین بار از فناوری دوربین زیر نمایشگری سامسونگ بهره‌برداری خواهد کرد. کمپانی کره‌ای از مدت‌ها پیش بر روی این فناوری کار کرده است. از سوی دیگر سامسونگ می‌تواند این فناوری را در اختیار سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون قرار دهد. با این‌حال کماکان بسیاری از کارشناسان معتقدند که سامسونگ با معرفی هندست ممتاز آینده خود از یک فناوری نوپا نیز رونمایی خواهد کرد. حتی در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از جانب کمپانی، اسمارت‌فون گلکسی S21 (یا گلکسی S30) کاندیدای محتمل‌تری به‌شمار خواهد رفت. کمپانی برای مقابله با مشکلات فوکوس در سری گلکسی S20 احتمالا اقدام به عرضه گلکسی نوت 20 با حسگر فوکوس لیزری خواهد کرد. این سنسور احتمالا جایگزین ماژول TOF خواهد شد. مدل‌های دوگانه سری گلکسی نوت 20 احتمالا طی ماه آینده و همراه با اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فلیپ 5G و گلکسی فولد 2 معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH