اپل ظاهرا در حال توسعه یک آیفون تاشو است

اپل با آیفون‌های خود تحول بزرگی در دنیای گوشی‌های موبایل ایجاد کرده و آن‌ها را از دستگاه‌های صرفا تلفنی تبدیل به کامپیوترهای کوچک کرده است. اتفاق بزرگ بعدی در صنعت اسمارت‌فون‌ها مربوط به گوشی‌های ‌تاشو می‌شود و با وجود اینکه اپل هنوز یک آیفون تاشو معرفی نکرده است، اما پتنت‌های مختلف این شرکت نشان می‌دهند که کوپرتینویی‌ها سخت مشغول کار روی چنین هندستی هستند. حالا توییت یک منبع معتبر به نام Jon Prosser نشان می‌دهد که این اتفاق چندان دور نخواهد بود. Prosser ادعا کرده که اپل در حال کار روی یک آیفون تاشو است و  موضوع اصلی در حال‌حاضر فقط مسئله زمان است.

گوشی‌های تاشو هنوز فاصله زیادی تا کامل شدن دارند. اولین تلاش سامسونگ در این بخش هرچند چندان رضایت‌بخش نبود، اما این شرکت تاکنون پیشرفت‌های مهمی در این زمینه داشته است. اپل معمولا عجله‌ای در معرفی تکنولوژی‌های جدید ندارد و طبق پتنت‌های این شرکت، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که خم شدن دستگاه باعث از بین رفتن یکپارچگی نمایشگر نمی‌شود.

اوایل امسال، William LaCourse، پروفسور علوم شیشه از دانشگاه آلبرتا، ادعا کرده بود که یک آیفون تاشو احتمالا در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده معرفی خواهد شد. این ادعا، بر پایه بیانیه شرکت کورنینگ بود که گفته بود در حال ساخت پوشش‌های محافظ برای نمایشگرهای تاشو است و این پوشش‌های گوریلا گلس تا اواخر امسال آماده خواهند شد.

ظاهرا سامسونگ برای توسعه نمایشگر تاشو مشغول همکاری با کورنینگ است و این دو کمپانی می‌خواهند یک زنجیره تامین در ایالات‌متحده ایجاد کنند.

اگر همه چیز خوب پیش برود، راهکار مشترک این دو شرکت به احتمال زیاد تا سال آینده آماده خواهد شد و با این کار اپل و سایر شرکت‌ها خواهند توانست اسمارت‌فون‌های تاشو مخصوص خودشان را معرفی کنند. گلکسی زد فلیپ به‌عنوان یک هندست‌ تاشو  فروش بسیار خوبی داشته است و سامسونگ نسخه 5G آن را نیز ماه آینده معرفی خواهد کرد. سایر شرکت‌ها هم قدم‌های سریعی در این زمینه برداشته‌اند و این اتفاقات نشان می‌دهد که بازار گوشی‌های تاشو به سرعت در حال رشد است.

یکی از اهداف سامسونگ و کورنینگ پایین آوردن هزینه نمایشگرهای تاشو است، چراکه در حال‌حاضر قیمت گوشی‌های تاشو بسیار بالاست. هرچه بازیگران زیادی وارد این حوزه شوند، هزینه‌ها پایین‌تر خواهد آمد و بنابراین فرم‌فکتور جدید بیشتر از قبل در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH