iOS 14

یکی از قابلیت‌های iOS 14 احتمالا فقط محدود به کارکنان اپل خواهد بود

اپل یک هفته دیگر کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2020 خود را به‌صورت آنلاین برگزار خواهد کرد و در این مراسم درباره قابلیت‌های جدید iOS 14 صحبت خواهد کرد. این سیستم‌عامل به احتمال زیاد در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. اپل در ماه مارس امسال گفت که به خاطر شیوع ویروس کرونا کنفرانس WWDC 2020 را به‌صورت آنلاین برگزار خواهد کرد. کوپرتینویی‌ها هفته گذشته نیز برنامه رویدادهای این مراسم را که از طریق وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل یا اپلیکیشن Apple Developer پخش خواهد شد اعلام کرد. اگر شما بخواهید از اپلیکیشن Apple Developer استفاده کنید، باید روی تب WWDC در پایین صفحه کلیک نمایید.

قابلیت ضبط تماس برای کاربران iOS 14 فراهم خواهد شد

مراسم اصلی کنفرانس که شامل معرفی جدیدترین آپدیت‌های نرم‌افزاری و نوآوری‌ها خواهد بود ساعت ۹ صبح روز ۲۲ ژوئن (به وقت محلی) شروع خواهد شد. بعد از آن، پلت‌فرم‌هایی برگزار خواهد گردید که با جزییات بیشتری برخی از تغییرات ایجادشده در سیستم‌عامل اپل را توضیح خواهند داد. دیدن مراسم رایگان خواهد بود و کاربران از طریق وب‌سایت Apple.com، وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل، اپلیکیشن Apple Developer، اپلیکیشن اپل تی‌وی و یوتیوب امکان تماشای آن را خواهند داشت.

براساس شایعات، یکی از قابلیت‌های جدید iOS 14 این خواهد بود که به کاربران اجازه ضبط صدا و تماس‌های فیس‌تایم را خواهد داد. وب‌سایت 9to5Mac به‌تازگی تصویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد کاربران اجازه لازم برای ضبط تماس را از طرف مقابل گفتگو خواهند گرفت. ضمنا با فعال‌سازی گزینه Enable Audio Call Recording، کاربران اجازه به‌اشتراک‌گذاری آیفون‌ خود با کسی را نخواهد داشت.

منابعی که با 9to5Mac صحبت کرده‌اند، وجود چنین قابلیتی را تایید کرده‌اند، اما آن‌ها گفته‌اند که این قابلیت فقط برای استفاده کارکنان اپل است. البته شاید منظور آن‌ها استفاده داخلی برای پیدا کردن باگ‌های iOS 14 تحت سناریوهای مختلف استفاده باشد. اما از طرفی، هشدار اپل درباره عدم به‌اشتراک‌گذاری آیفون هنگام استفاده از ضبط تماس ممکن است به معنای آن باشد که قابلیت مذکور فقط برای استفاده کارکنان اپل طراحی شده است.

گوگل نیز ظاهرا در حال تست قابلیت مشابهی برای گوشی‌های اندرویدی است که با اپلیکیشن Google Phones یکپارچه خواهد شد. در ماه آوریل امسال، برخی از کاربران اندروید در هند متوجه شدند که هندست آن‌ها به قابلیت ضبط تماس مجهز شده است. البته فقط دستگاه‌ها و اپراتورهای خاصی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و ضبط تماس در همه کشورها و مناطق قابل‌دسترس نیست. گوگل هم مثل اپل به کاربران اندروید هشدار داده که استفاده از قابلیت مذکور باید سازگار با قوانین محلی کشورها باشد. گوگل گفته که در برخی مناطق، رضایت برای ضبط تماس برای همه طرف‌ها لازم است.

زمانی که یک کاربر اندروید شروع به ضبط تماس می‌کند، به طرف مقابل او گفته می‌شود که صدای او در حال ضبط شدن است. همچنین با متوقف شدن ضبط تماس، طرف مقابل خواهد شنید که کار ضبط تمام شده است. البته این قابلیت هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است.

انتظار می‌رود که اپل روی iOS 14 امکان شخصی‌سازی صفحه هوم را با ویجت‌هایی مشابه نمونه‌های اندرویدی فراهم کند. سایر قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید شامل سیری آفلاین، یک مترجم داخلی، نقشه‌های واقعیت افزوده، قابلیت تصویر در تصویر برای ویدیوها، یک اپلیکیشن تناسب اندام و موارد دیگری خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH