مقایسه هواوی Y7p با گلکسی A30s سامسونگ؛ رقابت داغ میان‌رده‌ها!

هواوی در ماه آوریل امسال سامسونگ را به‌عنوان بزرگترین سازنده اسمارت‌فون دنیا پشت سر گذاشته است

طبق جدیدترین داده‌های موسسه نحقیقاتی Counterpoint، هواوی برای اولین بار سامسونگ را به‌عنوان بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا پشت سر گذاشته است. این داده‌ها، متعلق به ماه آوریل امسال است و فاکتورهای زیادی در آن دخیل بوده‌اند.

سامسونگ به خاطر شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش موقتی در عرضه هندست‌های خود بوده است. از آنجاییکه این شرکت کره‌ای به‌شدت به بازارهای هند، آمریکا، اروپا و آمریکای لاتین به‌عنوان بازارهای اصلی خود متکی است، بسته شدن فروشگاه‌ها و کاهش شدید تقاضا برای اسمارت‌فون‌ها لطمه بیشتری به آن وارد کرده است. در ماه آوریل، سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند ۱۷ درصد بوده، در حالیکه هواوی سهم ۱۹ درصدی از بازار داشته است.

از طرفی، بازار چین که هواوی عملکرد بسیار خوبی در آن دارد، در ماه آوریل امسال تا حدود زیادی به حالت نرمال بازگشت. مشتریان چینی به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، گرایش بیشتری نسبت به خرید محصولات این شرکت پیدا کرده‌اند و همین موضوع موجب شده تا علی‌رغم کاهش فروش گوشی‌های هواوی در سایر بازارها شاهد افزایش فروش آن‌ها در چین باشیم. ضمن اینکه هواوی در بازارهای خارج از چین قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل نیست.

البته در ماه‌های آینده با کاهش قرنطینه‌ها در اکثر کشورها و بازگشت بازارها به حالت عادی، سامسونگ احتمالا دوباره جایگاه اول خود را از هواوی پس خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH