پردازنده بهینه سازی شده اینتل در خدمت کروم بوک

4

اینتل که به صورت رسمی آینده را از آن اندروید دانسته بود برای این سیستم عامل و همچنینی سیستم عامل کروم اقدام ویژه‌ای صورت داد که نتیجه آن پردازنده بهینه سازی شده اینتل در خدمت کروم بوک خواهد بود.

این پردازنده که Braswell نام دارد در نخستین گم نام سری پردازنده‌های هازول را در ذهن تداعی می‌کند ولی برای لپ‌تاپ‌های ارزان و سری کروم بوک تخصصی سازی شده است و از یک هسته 64 بیتی  برای اجرا بر روی تبلت‌ها و سیستم‌های اندروید 4.4 کیت کت بهره‌ می‌برد.

این هسته 64 بیتی اندرویدی در روز دوم کنفرانس خبری این شرکت در چین رونمایی گردید و با توجه به اینکه چین بزرگ‌ترین بازار فروش پی سی در جهان است اینتل این اعلان بسیار مهم را در این کشور انجم داده است و این درحالی است که بسیاری انتظار داشتند این‌گونه اعلان‌ها تنها در کشور آمریکا انجام شوند ولی این امر از یک سو تغییر رویکرد پیش‌روی اینتل را نشان می‌دهد و از سوی دیگر نیز نشان از تلاش این شرکت برای حفظ بازار پی‌سی‌ها دارد.

 

نایب رییس ارش اینتل، کرک اسکاوگن در این رونمایی این چیپ ویژه را با نام Braswell به همگان معرفی نمود و اعلام کرد که که این پردازنده برای کروم‌بوک‌های ارزان قیمت طراحی شده است و همچنین ویندوز پی سی‌های زیر 500 دلار قابلیت استفاده از ان را خواهند داشت. به این ترتیب این پردازنده می‌تواند به قدرت اول رده دستگاه‌های ارزان تبدیل گردد.

برازول به صورت سیستم بر روی چیپ یا SOC طراحی شده و از فناوری 14 نانومتری نسل آینده ساخت پردازنده این شرکت استفاده خواهد نمود تا به کمک آن حداکثر کوچک‌سازی در فضای پردازنده صورت بگیرد و هسته دستگاه را تنها به یک قطعه سیلیکونی کوچک تبدیل خواهد نمود.برازول دارای سیستم بهینه مصرف انرژی و توان پردازشی بهتر نسبت به نسل قبلی پردازنده‌های سطح پایین اینتل یعنی سری Bay Trail خواهد بود که البته بیشتر در میان مخاطبین عمومی با نام پردازنده‌های سلرون شناخته می‌شود.

اینتل همچنین برنامه ویژه خود را در شهر شنزن با فروم برنامه‌ نویسان خود در میان گذاشت تا بتواند بهترین سیستم‌های خود را به بهترین کارایی قبل از عرضه به بازار مجهز سازد. این پردازنده می‌تواند با سسیتم ویژه همخوانی خود با اندروید کیت کت و همچنینی کروم بوک‌ها و نیم نگاهی به ویندوز پی سی‌ها بازار گسترده‌ای را بر خود ببینید و به زودی باید شاهد حضور تعداد زیاید از دستگاه‌های مختلف با لوگوی اینتل و نام برازول بر روی آن‌ها باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH