کنترل ایکس‌باکس وان با دستیار صوتی گوگل

چگونه ایکس‌باکس وان خود را با دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) کنترل کنیم؟

هر چند که گوگل و مایکروسافت رقبای یکدیگر هستند، اما اکنون بیش از گذشته با یکدیگر همکاری دارند. کنترل ایکس‌باکس وان با استفاده از دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) یکی از این موارد همکاری است. بدین ترتیب می‌توانید از طریق این دستیار صوتی به اجرای بازی‌ها، کنترل رسانه و حتی ضبط گیم‌پلی بازی خود بپردازید.

شیوه اتصال ایکس‌باکس وان به دستیار صوتی گوگل

از آنجایی که این ویژگی از لحاظ فنی در مرحله بتای آزمایشی قرار دارد، پس شما نیز مجبور خواهید بود که پیش از اتصال کنسول خود به دستیار صوتی گوگل در اپلیکیشن Google Home، سه گام اضافی دیگر را نیز طی کنید.

جهت شروع باید به صفحه Xbox for Google Assistant Beta Google Group رفته و سپس بر روی گزینه “Join Group” کلیک کنید. در اینجا باید به همان حسابی وارد شده باشید که به دستگاه دستیار صوتی گوگل شما متصل است.

کنترل ایکس‌باکس وان با دستیار صوتی گوگل

در ادامه باید ایکس‌باکس وان شما روشن بوده و سپس به حساب مایکروسافتی که قصد اتصال آن به دستیار صوتی گوگل را دارید، وارد شوید.

سرانجام باید ایکس‌باکس خود را جهت اتصال به سرویس‌های دیجیتال همانند دستیار صوتی گوگل تنظیم کنید. جهت انجام این کار باید به آدرس “System > Settings > Devices and Streaming > Digital Assistants” رفته و سپس گزینه “Enable Digital Assistants” را انتخاب کنید.

حال که تنظیمات بالا را انجام دادید، اکنون باید اپلیکیشن Google Home را بر روی دستگاه اندروید و یا اپل خود اجرا کنید. اگر کلید “Connect Microsoft Xbox” در بالا ظاهر شده، آنگاه آن را لمس کنید.

کنترل ایکس‌باکس وان با دستیار صوتی گوگل

اگر هم کلید ذکر شده در بالا ظاهر نشد، آنگاه باید علامت “+” را در قسمت بالا سمت چپ اپلیکیشن Google Home لمس کنید. گزینه “Set Up Device” و سپس “?Have Something Already Set Up” را انتخاب کرده و در ادامه به دنبال گزینه “Xbox” گشته و سپس آن را برگزینید. 

کنترل ایکس‌باکس وان با دستیار صوتی گوگل

حال باید مراحلی را طی کرده تا بتوانید در اپلیکیشن Google Home به حساب مایکروسافت خود وارد شوید.

کنترل ایکس‌باکس وان با دستیار صوتی گوگل

در ادامه ایمیلی را از جانب مایکروسافت دریافت کرده که در آن دسترسی اپلیکیشن جدید (Google Home) تأیید می‌شود. ایکس‌باکس وان خود را به اتاق موردنظر خود تخصیص دهید. اگر در آینده قصد تغییر تنظیمات و یا قطع اتصال را داشتید، آنگاه باید در اتاق موردنظر، ایکس‌باکس وان خود را انتخاب کرده و سپس آیکون چرخ‌دنده را لمس کنید. همچنین از طریق این صفحه می‌توانید ایکس‌باکس وان خود را از راه دور روشن و یا خاموش کنید.

کنترل ایکس‌باکس وان با دستیار صوتی گوگل

نحوه کنترل ایکس‌باکس وان با استفاده از دستیار صوتی گوگل

حال که توانستید کنسول خود را به دستیار صوتی گوگل متصل کنید، اکنون باید ابتدا عبارت “Hey Google” را به زبان آورده و سپس با استفاده از دستورات صوتی، ویژگی‌های زیر را کنترل کنید:

  • روشن و یا خاموش کردن ایکس‌باکس (Turn Xbox On or Off)
  • راه‌اندازی مجدد ایکس‌باکس (Reboot Xbox)
  • اجرای {بازی} بر روی ایکس‌باکس (Play [game] on Xbox)
  • باز یا اجرا کردن {اپلیکیشن} در ایکس‌باکس (Open or launch [app] on Xbox)
  • رفتن به {کانال تلویزیون} در ایکس‌باکس (Switch to [TV channel] on Xbox)
  • آن را بر روی ایکس‌باکس ضبط کن (برای ویدیو) (Record that on Xbox)
  • تهیه اسکرین‌شات در ایکس‌باکس (برای تصاویر) (Take a screenshot on Xbox)
  • وقفه با توقف کامل ایکس‌باکس (Pause or Stop Xbox)
  • ادامه یا شروع ایکس‌باکس (Resume or Start Xbox)
  • بازگردانی یا قبلی (Rewind or Previous)
  • سریع به جلو رفتن یا بعدی (Fast-forward or Next)
  • افزایش یا کاهش حجم صدا در ایکس‌باکس (Volume Up or Down on Xbox)
  • بی‌صدا کردن یا رفع بی‌صدایی در ایکس‌باکس (Mute or Unmute Xbox)

طبق روال همیشگی، با ادای واژه ایکس‌باکس در آخر دستورات بالا می‌توانید دستگاه موردنظر جهت کنترل با دستیار صوتی گوگل را مشخص کنید. اگر هم نام کنسول ایکس‌باکس وان خود را تغییر داده‌اید، آنگاه می‌توانید این نام را هم به کار ببرید.

هر زمان که دستور شما با موفقیت در دستیار صوتی گوگل ثبت شود، آنگاه آیکون و خود دستور نیز بر روی نمایشگر کنسول شما نشان داده خواهند شد. فقط در این زمینه باید مواظب کسانی که صدایی نزدیک به شما دارند، باشید (شاید بخواهند که دستگاه شما را کنترل کنند).

متأسفانه در حال حاضر نمی‌توان بیش از یک کنسول ایکس‌باکس وان را به یک دستیار صوتی گوگل افزود. به هر حال، با توجه به وب‌سایت این دستیار در رابطه با ایکس‌باکس، این موضوع می‌تواند امکان‌پذیر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH