10 دلیل برای یادگیری سئو

سئو فرایندی است که به عنوان بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) شناخته می شود.

در واقع سئو، فرایندی تأثیرگذار به منظور دیده شدن یک وب سایت یا صفحه وب در نتایج غیرپولی موتور جستجو است که معمولاً به آنها نتایج “طبیعی (Natural)” ، “ارگانیک (Organic)” و یا “کسب شده (Earned)” گفته می شود.

چرا سئو مهم است؟

به طور کلی بیش از یک میلیارد وب سایت وجود دارد که موتورهای جستجو همچون (Google ، Bing ، Yahoo)  باید بتوانند مرتبط ترین راه را برای رسیدن به پاسخ یک کاربر پیدا کنند. هرچه موتور جستجو در مرتب سازی و ارائه مناسب ترین پاسخ بهتر بعمل کند، احتمال اینکه کاربر دوباره از همان موتور جستجو استفاده کند، زیادتر است.

گوگل یکی از آن موتورهای جستجو است که من معمولاً به عنوان رهبر بازار به آن روی می آورم زیرا 75% سهم بازار را در سراسر جهان دارا است.

فرمولی که گوگل برای اولویت بخشیدن به وب سایت ها در نتایج یک جستجو استفاده می کند، الگوریتم نامیده می شود. همان طور که همه می دانند گوگل این الگوریتم را به اشتراک نمی گذارد؛ در واقع راهی برای فهمیدن رتبه بندی نتایج وجود نخواهد داشت. با این حال، گوگل بعضی مواقع برخی از جنبه های الگوریتم را که به توسعه دهندگان وب و سایر علاقه مندان در راحت تر پیدا شدن سایت هایشان کمک می کند، به اشتراک می گذارد. اساساً گوگل به افرادی که ابتکار عمل دارند و سایت های خود را مرتباً آپدیت می کنند، پاداش می دهد.

سئو معمولاً یک عمل کاملاً فنی به حساب می آید که فقط توسط متخصصین انجام می شود. چندین سطح سئو از پایه تا کاملاً پیشرفته وجود دارد و یادگیری اصول پایه در کسب و کار برای همه کاملاً امکان پذیر است. وقتی متخصصین به سئو متعهد باشند و به درستی آن را اعمال کنند، نتایج شگفت انگیزی در پی خواهد داشت.

اگر شما به دنبال کسب رتبه های عالی در نتایج گوگل هستید، گذراندن یک دوره آموزشی حرفه ای میتواند شما را به اهدافتان برساند. ما به شما دوره های آموزش سئو توسط آزمایشگاه تخصصی سئولب را معرفی میکنیم.

امشب این موضوع را بیاد آوردم که مشتری ای با من تماس گرفت تا بگوید امروز 11 تا فروش داشته است. شش هفته پیش از شروع کارگاه ، فروش او 1 تا 2 عدد در ماه بود. قبل از کارگاه ، او هیچ ایده ای درباره سئو و هیچ تجربه ای به عنوان توسعه دهنده وب نداشت.

من اشتیاق زیادی برای تدریس به صاحبان مشاغل و اعضای اصلی تیم (مانند مدیران بازاریابی) دارم تا چگونگی انجام این عمل را خودشان یاد بگیرند. این شور و شوق از زمانی اغاز شد که مشاغل کوچکی را دیدم که سعی داشتند از افراد مدعی تخصص برای سود آوری استفاده کنند اما اگر فقط اندکی اطلاعات پیرامون نحوه استفاده از سئو داشتند به سراغ آن ها نمیرفتند.

شاید تعجب کنید که چرا به عنوان صاحب یک کسب و کار، باید با سئو آشنا باشید.

در اینجا به 10 دلیل که چرا باید بهینه سازی موتور جستجو را یاد بگیرید، اشاره شده است.

  • پیدا شدن در جست و جو آنلاین

داشتن یک وب سایت با ظاهر خوب فقط بخشی از این معما است. اگر کسی نتواند شما را پیدا کند، هدف از ظاهر خوب داشتن چه خواهد بود؟ سئو به شما کمک می کند تا پیدا شوید.

  • برتر بودن در رقابت

روش های زیادی برای بهتر بودن در رقابت وجود دارد که سئو یکی از آنهاست. سئوی خود را انجام دهید تا نسبت به بقیه رقبا نه تنها برجسته تر بلکه جلوتر هم خواهید بود.

  • پس انداز کردن

یادگیری سئو شما را قادر می سازد تا در قبال بودجه خود پاسخگو باشید. شما در واقع می توانید وب سایت خود را بدون پرداخت مبلغی به فرد دیگر به منظور مراقبت از آن، به بازدهی بسیار بالا برسانید.

  • کسب درآمد کردن

سئو خوب، ترافیک بیشتر برای شما بدست می آورد. دانستن نحوه کارکرد آن و سپس اعمال آن، به معنای این است که علاوه بر ترافیک بیشتر، شما فروش بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

  • حضور آنلاین

یادگیری سئو به شما این امکان را می دهد تا بفهمید چطور و کجا و به چه صورت آنلاین ظاهر می شوید. هرچه بیشتر حضور داشته باشید، تأثیر مستقیمی بر روی اولین برداشت های مشتریان شما، خواهد داشت.

  • با ارزش شدن

هرچه در سئو بهتر باشید ، ارزش کسب و کار شما افزایش می یابد.

  • جلوتر بودن

هرچه سئو و ابزارهای دیجیتالی موجود را بیشتر درک کنید، شما مجهزتر خواهید بود و کسب و کارتان در یک بازار رقابتی، مقاومت بیشتری خواهد داشت.

  • کارآمد بودن

فعالیت های بازاریابی زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید که هرکدام برای شما نیاز به صرف وقت، هزینه و یا هر دو را دارد اما وقتی سئو خوب انجام شود شما را قادر می سازد که کارآمد باشید. هنگامی که رتبه بندی خوبی برای آنچه که می خواهید داشته باشید، این امکان برای شما فراهم می شود که نیازی به پخش کردن و تبلیغ کسب و کارتان با انجام تعداد زیادی فعالیت های بازاریابی نداشته باشید.

  • رشد کردن

سئو به طور طبیعی باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود، افزایش ترافیک به یک سایت با ساختار خوب، باعث فروش بیشتر خواهد شد. در نهایت فروش بیشتر منجر به رشد شما می گردد.

  • لیدر بودن

سئو خوب شما را قادر می سازد که در صنعت هدف خود استاندارد ها و سطح انتظارات را شما تعیین کنید که در این صورت هر کس دیگری شما را به عنوان لیدر آن صنعت دنبال خواهد کرد.

هرچه در سئو بهتر باشید، فرصت های بهتری برای دستیابی به اهدافتان بدست خواهد آورد.

اگر هیچ تجربه ای در این حوزه جذاب نداشته اید ایرادی ندارد، با گذراندن یک دوره سئو مقدماتی میتوانید با مفاهیم پایه و اولیه این موضوع آشنا شوید و سپس برای گذراندن یک دوره سئو حرفه ای اقدام کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH