گوگل Street View دردسر ساز شد

2

ظاهرا شرایط برای گوگل چندان بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در برخی از زمینه‌ها پیش نمی‌رود زیرا گوگل Street View دردسر ساز شد و این شرکت مجبور است رقم هنگفتی برای خسارت به شاکیان متعدد پرداخت نماید.

برای دوستانی که کارایی سیستم گوگل Street view را نمی‌دانند باید بگوییم که این سیستم به صورت آنلاین شما را به یک تور مجازی در خیابان‌ها می‌برد و جالب اینجاست که به شما تصاویر سه‌ بعدی از محیط به صورت کاملا واقعی ارائه می‌نماید. این امکان بسیار جذاب مدت زمانی طولانی از زمان شروع به کار خود گذرانده است ولی به تازگی شکایت‌هایی از گوگل در این باره صورت گرفته است.

این تصاویر توسط خودرویی گرفته می‌شود که در طول خیابان‌ها به حرکت پرداخته و با کمک دوربین ویژه تعبیه شده بر روی سقف آن از محیط عکس برداری می‌شود و این خودرو در بازه‌های زمانی معین به عکس برداری مجدد از هر منطقه خواهد پرداخت. این سیستم در میان خدمات گوگل به شدت محبوب بوده و شدیدا مورد استقبال قرار گرفته است ولی مشکلات خود را نیز به همراه داشته است.

ماجرا از این قرار است که شکایت‌هایی از افرادی که تصاویر آن‌ها در میان تصاویر ضبط شده توسط خو‌دروی حامل دوربین بوده است از گوگل صورت گرفته است و این افراد ادعا کرده‌اند که دوست ندارند تصاویر آن‌ها در سطح رسانه عمومی و بین المللی بزرگی مانند گوگل Street view به کار گرفته شود و به دلیل استفاده غیرقانونی از عکس‌هایشان از گوگل مدعی غرامت هستند.

این شکایات در یک دادگاه به صورت کلی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه تعیین گردید که رقم سنگین 1.4 میلیارد دلار معادل یک میلیارد یورو به عنوان غرامت باید توسط گوگل برای این امر پرداخت گردد. دادگاه در اعلان نهایی خود گفته است که این جریمه به این علت برای گوگل درنظر گرفته می‌شود که خودروهای گوگل Street view به صورت کامل قابل شناسایی نیستند و همین امر موجب خواهد شد تا افرادی که در مسیر این خودرو قرار دارند گاهی از اوقات متوجه عبور این خودرو و قرار گرفتن آن‌ها در عکس تهیه شده نشوند.

در بخشی از این بیانیه دادگاهی آمده است:« در کشور ایتالیا خودروهای این غول رسانه‌ای بدون اینکه نشانه‌ای جهت معرفی خود داشته باشند در خیابان‌ها به حرکت در آمدند و به همین دلیل نیز شرکت گوگل در برابر تردید مردم این مناطق مسئول است زیرا آن‌ها نمی‌دانند که تصاویر آن‌ها برداشته شده است یا خیر.»

شایان ذکر است که نخستین شکایت از این دست در سال 2010 بر علیه گوگل صورت گرفت که دادگاه آن تا به امروز ادامه داشته است ولی در این دادگاه این شکایت نیز به عنوان بخشی از فرآیند مورد بررسی قرار گرفته و به آن رسیدگی شد.

2 در مورد “گوگل Street View دردسر ساز شد”

  1. آره والا , یکدفعه ای صفحه میره ناکجا آباد حالا باید بگردی دنبال ادامه توضیحات و همه مطالبو بخونی تا مطلبتو پیدا کنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH