ایران در رتبه پنجم جهان در زمینه استانداردهای بین‌المللی نانو

با اعلام مشاور ارشد ستاد استاندارد نانو، ایران با تدوین هفتمین استاندارد بین‌المللی نانو، حالا به عنوان پنجمین کشور جهان از نظر تدوین استانداردهای نانو شناخته می‌شود.

دکتر علی بیت‌اللهی مشاور ارشد ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در حوزه استاندارد در مصاحبه اخیر خود با اشاره به اهمیت تدوین استانداردهای بین‌المللی نانو اعلام کرد: یکی از مباحت مهم و زیرساختی برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات نانو در سطح ملی و بین‌المللی، تدوین استاندارد است.

وی با اشاره به جایگاه ایران در علم نانو افزود: خوشبختانه ایران از لحاظ علم نانو در جایگاه چهارم جهان قرار دارد و به همین دلیل ایران به عنوان یک کشور پیشرفته و پیشرو در حوزه علم نانو و استانداردسازی آن محسوب شود.

استانداردهای بین‌المللی نانو

ایران در رتبه سوم جهان در زمینه استانداردهای ملی نانو

دکتر بیت‌اللهی در مورد استاندارد‌های ملی ایران در زمینه نانو عنوان کرد: تاکنون 107 استاندارد ملی در زمینه محصولات فناوری نانو تدوین و تصویب شده و محصولات تجاری نانو بر اساس این استانداردها تولید می‌شوند. از نظر استانداردهای ملی، ایران بعد از چین و انگلستان، به عنوان سومین کشور جهان شناخته می‌شود.

رتبه پنجم کشور در زمینه استانداردهای بین‌المللی نانو

وی با اشاره به کمک‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در زمینه استاندارد سازی بین‌المللی گفت: اخیرا توانستیم هفتمین استاندارد بین‌المللی نانو را تدوین و به کمیته فنی 229 ایزو ارسال کنیم. به این ترتیب ایران پس از آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و انگلستان در جایگاه پنجم جهان از نظر تدوین استانداردهای بین‌المللی نانو قرا می‌گیرد.

مشاور ارشد ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در حوزه استاندارد در مورد مدت زمان فعالیت متخصصان برروی هفتمین استاندارد بین‌المللی ایران افزود: تدوین و تصویب این استاندارد پس از سه سال فعالیت و تلاش کارشناسان و متخصصان انجام شد. حال این استاندارد در تمام جهان به عنوان شاخصی برای ارزیابی روش‌ها و کارایی این محصول شناخته می‌شود.

1 در مورد “ایران در رتبه پنجم جهان در زمینه استانداردهای بین‌المللی نانو”

  1. مهران کریمی

    بی ارزش ترین واحد پول ملی ، جز بی اعتبار ترین پاسپورت دنیا ، جز فقیر ترین کشور ، اعتیاد و فحشا و فقر و طلاق را هم حتمن ذکر کنید تا اقتدار کامل مشخص شود.
    توهین به شعور مردم نکنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH