جنگ دیجیتالی، تقابل رودر روی آیفون و گوشی‌های اندرویدی(قسمت دوم)

ios-over-android

در قسمت قبلی پنج دلیل برای اینکه کدام گزینه را انتخاب کنید به شما ارائه شد و امیدواریم که از خواندن آن بهره برده باشید ولی کسانی که موفق به خواندن قسمت اول نشده بودند نیز می‌توانند از طریق لینک زیر به ان دسترسی داشته باشند:

http://itresan.com/30398/ios-vs-android-round-one.html

در ادامه نیز با پنج دلیل بعدی در خدمت شما خواهیم بود، این شماره از این مقاله به عنوان بخش نهایی آن بوده و شما خواهید بود که تصمیم می‌گیرید که کدامیک از این دو سیستم عامل را به عنوان ابزار اجرایی خود در اختیار داشته باشید. با ما همراه باشید.

 راند ششم

جبهه اندروید:  امکان اتچ کردن انواع فایل به ایمیل

1-attach

آورام پیلچ : گوشی‌های آیفون به شما اجازه نمی‌دهند تا از انواع مختلف اتچ کردن فایل در ایمیل استفاده کنید ولی در اندروید این موضوع کاملا برعکس است، اگر بخواهید از هرنوع اتچ می‌توانید استفاده کنید و نوع فایل شما برای سیستم عامل مهم نیست درحالی که در آیفون فایل‌هایی هستند که نمی‌توانید آن‌ها را به ایمیل خود اتچ کنید و همین امر می‌تواند یک مزیت ویژه برای اندروید محسوب شود.

جبهه آیفون:  نرم‌افزارهای منحصر به‌ فرد و متعدد

1-apps

مارک اسپوناوئر:  توسعه دهندگان نرم‌افزاری به سادگی به iOS لطف دارند و نرم‌افزارهای متعددی را بر روی این سیستم عامل عرضه می‌کنند که موجب شده است تا از این نظر iOS و آیفون بسیار نیرومند باشند. تمامی نرم‌افزارهای اصلی اندروید را می‌توانید در بازار نرم‌افزاری آیفون بیابید و در کنار آن نیز نرم‌افزارهای اختصاصی بسیار مناسبی برای شما قابل دست یابی خواهند بود.

راند هفتم

جبهه اندروید: امکانات اشتراکی از سرویس‌های مورد علاقه شما

2-sharing

آورام پیلچ :در اندروید کافیست تا بر روی گزینه اشتراک گذاری کلیک کنید  تا لیست بلندبالایی از تمامی امکانات موجود برای اشتراک گذاری به شما ارائه شود، از نرم‌افزارهای نصب شده گرفته تا درگاه‌های خروجی محلی و حتی درگاه‌های خروجی موجود در نت مانند دراپ باکس. این مزیت یک نوع آزادی عمل است که در آیفون 5 از آن بهره‌نخواهید برد و در نسخه‌های پیشین نیز از این امر خبری نبوده است.

جبهه آیفون: به‌روز رسانی نرم‌افزاری بدون تاخیر

2-sw-updates-wo-the-wait

مارک اسپوناوئر:  نسخه‌های جدید سیستم عامل در گوشی‌های آیفون بدون تاخیر در اختیار همه قرار خواهند گرفت ولی اندروید چطور؟ اندروید کیت کت مدت‌هاست عرضه شده است ولی هنوز گوشی‌های فراوانی هستند که امکان به‌روز رسانی به این نسخه از اندروید را دریافت نکرده‌اند. آیفون همیشه به‌روزرسانی را برای کاربران خود یک مزیت فوری می‌داند و به همین دلیل نیز این گوشی در این بخش نیرومندتر از گوشی‌های اندرویدی است.

راند هشتم

جبهه اندروید: فایل سیستم‌های قابل مشاهده

3-file

آورام پیلچ : وقتی یک گوشی اندرویدی را به کامپیوتر متصل می‌کنید  می‌توانید پوشه اطلاعات فایل سیستم این سیستم عامل را به راحتی مشاهده کنید  و به همین راحتی می‌توانید اطلاعات را داخل گوشی خود بریزید، دیگر لازم نیست تا تنها از رابط‌های ویژه نرم‌افزاری استفاده کنید و به سادگی می‌توانید از هر سیستمی که فاقد نرم‌افزار رابط شما باشد نیز بر روی گوشی خود اطلاعات بریزید ولی کافیست تا سعی کنید این اقدام را با آیفون تکرار کنید، نتیجه کاملا واضح است، آیفون بدون نرم‌‌افزار رابط به هیچ ارتباطی تن نمی‌دهد و همین امر نیز موجب محدودیت در کارکرد عمومی آن خواهد شد.

جبهه آیفون: وسایل جانبی

3-iphone-accessories

مارک اسپوناوئر:  کافیست به یک مغازه فروش لوازم جانبی برای گوشی مراجعه کنید تا ببینید چقدر ساده گزینه‌های متعددی را برای آیفون می‌توانید بیابید که شاید نمونه آن‌ها برای اندرویدی‌ها تنها آرزو باشد. برای نمونه برای هر مدل آیفون بیش از یکصد نوع منحصر به‌فرد از قاب وجود دارد که هریک امکانات و ظاهری خاص دارند و به همین دلیل نیز من آیفون را به بازار اندرویدی‌ها ترجیح می‌دهم.

راند نهم

جبهه اندروید: بازخورد صفحه لمسی

4-haptic

آورام پیلچ : شاید بسیاری این امکان را دوست نداشته باشند و آن را غیر فعال کنند ولی باید قبول کرد که این امکان یکی از مزایایی است که نشان از قدرت سیستم عامل اندروید دارد، وقتی صفحه نمایش را لمس می‌کنید بازخورد لمس شدن نقاط خاص با یک لرزش خفیف به شما بازگشت داده می‌شود و این امر بهترین نوع بازخورد است زیرا  صدایی ندارد که بخواهد مزاحم دیگران شود و تنها کسی که با گوشی کار می‌کند می‌تواند از آن آگاه گردد.

جبهه آیفون: ساده بودن کارکردن با گوشی

4-ease-of-use

مارک اسپوناوئر:  شما گوشی‌های اندرویدی دو شرکت مختلف را با تفاوت‌های بسیار زیادی خواهید یافت که شاید برای بسیاری از کاربران کارکردن با آن‌ها را دشوار سازد ولی این مورد به هیچ عنوان درباره آیفون صادق نیست، رابط کاربری آیفون به سادگی هرچه تمام تمامی امکانات را به خوبی به کاربر خود عرضه می‌کند و نیاز به جستجو در منوهای پیچیده در آیفون نیست.

راند دهم

جبهه اندروید: امکان پشتیبانی از قلم

5-pen

آورام پیلچ : در این‌باره بسیار ساده می‌توان تجربایت کارکردن با قلم و تجربه کارکردن با امکانات لمسی خالی را مقایسه نمود، دقتی که در کارکردن با قلم وجود دارد به هیچ عنوان در کارکردن با انگشت به دست نخواهد آمد و اندروید دارای قابلیت پشتیبانی از قلم است واین  شرکت‌های سازنده هستند که تصمیم می‌گیرند قلم بر روی گوشی خود عرضه کنند یا خیر.به‌این ترتیب مشتری امکان انتخاب دارد تا بتواند از امکانات لمسی خالص استفاده کند یا اینکه از قلم نوری نیز بهره‌مند شود.

جبهه آیفون: امکان اشتراک استریم تصویری

5-photo-streams

مارک اسپوناوئر:  این امکان یک نوع شبکه اجتماعی منحصر به‌فرد است زیرا با آیفون می‌توانید در لحظه عکس مورد نظر خود را با افرادی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید و هیچ چیز مانع شما نخواهد شد و هیچ‌کس دیگری از این موضوع اطلاع نخواهد یافت، امکان Photo Stream بدون شک یکی از مزایای ویژه آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی است.

1 در مورد “جنگ دیجیتالی، تقابل رودر روی آیفون و گوشی‌های اندرویدی(قسمت دوم)”

  1. سلام
    مطلب جالبی بود ولی مقایسه نبود. دو تا جبهه مختلف رو که نمیشه با هم مقایسه کرد.
    ضمن اینکه در برخی موارد مثل همین مورد آخری، آیفون هم قلم های فوق العاده ای داره که می تونین بخرین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH