پلی‌استیشن 5 احتمالا سنگین‌ترین کنسول بازار خواهد بود

پلی‌استیشن 5 به‌تازگی در وب‌سایت آمازون لیست شده و اگر اطلاعات این لیست درست باشند کنسول جدید سونی می‌تواند سنگین‌ترین کنسول موجود در بازار شود. براساس مشخصاتی که در آمازون آلمان برای پلی‌استیشن 5 ذکر شده، این کنسول ۴.۷ کیلوگرم وزن خواهد داشت.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، پلی‌استیشن 4 وزنی برابر ۲.۸ کیلوگرم دارد، در حالیکه وزن پلی‌‌استیشن 4 پرو ۳.۳ کیلوگرم است. پلی‌استیشن 5 با این وزن تقریبا هم‌وزن پلی‌استیشن 3 با ۵ کیلوگرم خواهد بود.

کنسول ایکس‌باکس وان X مایکروسافت ۳.۸۱ کیلوگرم وزن دارد، در حالیکه براساس شایعات، ایکس‌باکس سری X این شرکت ۴.۴۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت که تقریبا هم‌وزن کنسول جدید سونی خواهد بود.

البته دلیل قانع‌کننده‌ای برای وزن سنگین پلی‌استیشن 5 وجود دارد. این کنسول دارای یک داریو بلوری 4K، یک پردازنده هشت هسته‌ای AMD Zen 2 با سرعت کلاک ۳.۵ گیگاهرتز، یک واحد پردازنده گرافیکی سفارشی ۳۶ هسته‌ای با سرعت ۲.۲۳ گیگاهرتز، ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 و ۸۲۵ گیگابایت حافظه SSD است و از رزولوشن‌های 8K با نرخ ۱۲۰ فریم‌درثانیه پشتیبانی می‌کند. بیشترین قیمت پلی‌استیشن 5 ظاهرا ۴۹۹ دلار خواهد بود.

2 در مورد “پلی‌استیشن 5 احتمالا سنگین‌ترین کنسول بازار خواهد بود”

  1. یک واحد پردازنده گرافیکی سفارشی ۳۶ هسته‌ای با سرعت ۲.۲۳ گیگاهرتز؟
    تاحالا به کنسول بازی اینقدر حسودیم نشده بود خخخخ واقعا خخخخخ اره خیلی حسودیم شد
    معمولا این رایانه های خانگی سفارشی سازی شده است که همیشه یک سر و گردن زرافه از کنسولها بالاتر و از نظر سختافزار جلوتر بوده d: اما حالا دوست دارم برای رایانه ها هم این پردازنده گرافیکی ساخته بشود اما میدونم و مشخصه که حتما باید بهمراه مادربرد عرضه بشود چون همینطوری هم پردازنده ها خیلی برق زیاد و خنک کننده قوی نیاز دارند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH