شیائومی از یک دانگل هوشمند، یک مانیتور گیمینگ و دو اسکوتر برقی جدید رونمایی کرد

شرکت شیائومی یکی از متنوع‌ترین اکوسیستم‌های سخت‌افزاری را دراختیار دارد. این شرکت چینی در روز گذشته از دانگل جدید Mi TV Stick، دو اسکوتر برقی و یک مانیتور گیمینگ رونمایی کرد.

دانگل هوشمند شیائومی Mi TV Stick

این دانگل توانایی استفاده از قابلیت‌های هوشمند سیستم‌عامل اندروید 9 را در اختیار تلویزیون معمولی شما قرار می‌دهد. البته، دانگل جدید شیائومی نسبت به Mi Box ساده‌تر است، اما با اتصال به پورت HDMI تلویزیون می‌تواند محتواهایی با رزولوشن تصویر 1080p را نمایش دهد.

دانگل Mi TV Stick از تراشه S905 Y2 شرکت Algomic بهره می‌گیرد که حافظه رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 8 گیگابایت eMMC 5.1 آن را همراهی می‌کنند. برای استریم محتواهای موجود در اینترنت نیز می‌توانید از اتصال وای‌فای 5 (ac) کمک بگیرید. کنترلر هم توسط بلوتوث نسخه 4.2 به دستگاه متصل می‌شود.

اسکوتر برقی شیائومی

کنترل از راه دور دانگل شیائومی کیفیت نسبتا خوبی دارد. این کنترلر در عین سادگی از یک ایر موس و دکمه‌های دستی بهره می‌گیرد و کاربران می‌توانند بدون هیچ پیچیدگی خاصی از آن استفاده کنند. با استفاده از دکمه‌های این کنترلر می‌توان به صورت مستقیم از سرویس‌های پرایم ویدیو آمازون و نتفلیکس استفاده کرد و یا برای اجرای دستیار صوتی گوگل از آن کمک گرفت. هم‌چنین، می‌توان از پروتکل کروم‌کست برای ارسال تصاویر و ویدیوها از تلفن همراه به تلویزیون بهره‌مند شد.

Mi TV Stick شرکت شیائومی با قیمت 40 یورو در بازار اروپا به فروش می‌رسد. البته، قیمت Mi Box‌های قبلی این شرکت با قابلیت پخش تصاویر 4K معادل 60 یورو است.

مانیتور گیمینگ Mi Curved 34 اینچ

شاید امروزه، کمتر کسی به سراغ تلویزیون یا دانگل‌های هوشمند برود. اما مانیتورهای گیمینگ همیشه طرفداران خاص خود را دارند. این مانتیور خمیده 34 اینچی با نرخ رفرش 144 هرتز معرفی شده است و از فناوری FreeSync Premium شرکت AMD برای جبران نرخ پایین فریم پشتیبانی می‌کند. Mi Curved شیائومی به دو پورت HDMI و دو پورت DisplayPort مجهز شده است.

اسکوتر برقی شیائومی

نسبت ابعاد این مانیتور گیمینگ معادل 21:9 بوده و رزولوشن آن نیز +1440p (3440 در 1440 پیکسل) است. این مانیتور با پوشش 121 درصدی فضای رنگی sRGB پخش تصاویر با کیفیت بسیار بالا را نوید می‌دهد. مقدار خمیدگی نیز معادل 1500R (معادل یک دایره با شعاع 1500 میلی‌متر) است. در حال حاضر، این مقدار بیشترین مقدار خمیدگی یک مانیتور گیمینگ بوده و همین موضوع برای محصول جدید شیائومی به عنوان یک نقطه قوت شناخته می‌شود.

اسکوتر برقی شیائومی

مانتیور گیمینگ شیائومی با قیمت 400 یورو در بازار کشورهای اروپایی به فروش می‌رسد.

اسکوتر برقی 1S و Pro 2

اسکوتر برقی Mi 1S شیائومی نسخه جدیدی از مدل اصلی M365 است. وزن این محصول 12.5 کیلوگرم و باتری آن توانایی طی کردن مسافت 30 کیلومتری را برای دستگاه ممکن می‌سازد. این اسکوتر همانند مدل قبلی از یک موتور 250 وات بهره می‌گیرد که قدرت آن در حداکثر حالت به 500 وات می‌رسد. حداکثر سرعت این اسکوتر برقی 25 کیلومتر‌برساعت است. به عبارتی دیگر، یک فرد 75 کیلوگرمی می‌تواند به وسیله این اسکوتر برقی با سرعت 15 کیلومتربرساعت در یک مسیر صاف حرکت کند.

اسکوتر برقی شیائومی

اسکوتر Mi 1S از یک نشانگر عددی برای نمایش سرعت و چندین آیکون برای نمایش حالت‌های حرکت بهره می‌گیرد. مدل قبلی آن به یک چراغ LED ساده مجهز شده بود که فقط شارژ باتری اسکوتر را نشان می‌داد. این مدل همانند مدل پرو برای عملکرد بهتر سیستم توقف از ترمز دیسکی چرخ عقب استفاده می‌کند.

اسکوتر Mi Pro 2 نیز نسبت به مدل قبلی خود تغییر چندانی نداشته است. در این مدل برخی از مشکلات، مانند پایداری، سیستم خنک‌سازی، مدیریت باتری و سیم‌کشی حل شده‌اند. قدرت چراغ‌های هدلایت هردو اسکوتر 1S و Pro 2 دو برابر شده و به 2 وات افزایش یافته‌ است.

وزن مدل Pro 2 معادل 14.2 کیلوگرم بوده و ظرفیت باتری آن نسبت به مدل‌های معمولی بیشتر است. باتری این دستگاه می‌تواند مسافت 45 کیلومتری را پوشش دهد. قدرت خروجی موتور برقی اسکوتر نیز 300 وات است که در حداکثر حالت به 600 وات می‌رسد. با توجه به الزامات قانونی در برخی از مناطق جهان، سرعت این اسکوتر به 25 کیلومتربرساعت محدود شده است. با این حال، موتور قدرتمند Pro 2 این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از سربالایی‌های 20 درصد نیز عبور کند. قدرت شیب‌زنی مدل 1S برای شیب‌های 14 درصدی است. سیستم توقف مدل Pro 2 نیز نسبت به مدل معمولی بهتر عمل می‌کند.

اسکوتر برقی شیائومی

اسکوتر برقی شیائومی از یک ترمز دیسکی در چرخ جلو استفاده می‌کند و این در حالیست که مدل 1S برای توقف فقط از یک ترمز دیسکی در چرخ عقب کمک می‌گیرد. به علاوه، سیستم ترمز E-ABS هم به یک موتور برای ترمزهای مقطعی و عدم قفل شدن چرخ در هنگام ترمزگیری مجهز شده است.

قیمت اسکوتر برقی Mi 1S از 400 یورو شروع می‌شود و مدل Mi Pro 2 نیز با قیمت 500 یورو در اختیار مشتریان اروپایی قرار می‌گیرد.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که سرعت اسکوترهای فروخته شده در آلمان به 20 کیلومتربرساعت محدود شده است و یک فضای اضافی در پشت اسکوتر برای نصب پلاک وجود دارد.

اسکوتر برقی شیائومی

شیائومی از یک محصول جذاب برای طرفداران مسابقات فرمول 1 نیز رونمایی خواهد کرد. نسخه اختصاصی اسکوتر Mi Pro 2 تیم فرمول 1 Mercedes AMG-Petronas به‌زودی معرفی می‌شود. اطلاعات مربوط به این اسکوتر در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH