امتیازات بنچمارک iOS 14 از بهینه‌سازی مصرف شارژ باتری حکایت دارند

یکی از اصلی‌ترین انتقادات نسبت به گوشی‌های آی‌فون به شارژدهی باتری آن‌ها مربوط می‌شود. اپل با انجام بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در راستای رفع این مشکل تلاش نموده است. با این‌حال به‌روزرسانی‌هایی که به‌صورت گاه و بی‌گاه برای سیستم‌عامل iOS منتشر می‌شوند؛ بعضا بر طول عمر باتری تاثیر منفی می‌گذارند. خبر خوشحال‌کننده اینکه iOS 14 اپل ظاهرا می‌تواند به افزایش مدت شارژدهی باتری کمک کند.

چنین ادعایی بر اساس یک ویدیوی منتشر شده توسط کاربری با شناسه iAppleBytes مطرح شده است. این ویدیو به بررسی عملکرد باتری در بتای نخست iOS 14 پرداخته و کارآیی آن را بر اساس برخی معیارها مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نتایج بررسی‌ها نشان داد که اجرای سیستم‌عامل iOS 14 روی برخی دستگاه‌ها نظیر آی‌فون SE 2020 به افزایش مدت شارژدهی باتری تا سقف 30 دقیقه کمک می‌کند. با اجرای همین تست‌ها روی گوشی آی‌فون 11 نیز نتایج مشابهی مشاهده شد. برای مشاهده ویدیوی مذکور کافیست اینجا کلیک کنید.

این پدیده حقیقتا بسیار جالب است؛ زیرا نرم‌افزار بتا غالبا به منظور دریافت بازخورد از کاربران و رفع اشکالات احتمالی منتشر می‌شود. این موضوع بدان معناست که نرم‌افزار بتا در اکثر مواقع کاملا ایده‌آل نبوده و به‌طور کلی برای استفاده روزمره چندان توصیه نمی‌شود. در واقع iAppleBytes خاطرنشان می‌کند که تست‌های باتری به‌طور معمول بر روی نرم‌افزارهای بتا اجرا نمی‌شوند؛ اما وی تصور کرده که مقایسه نتایج تست‌ها با ورژن‌های آینده سیستم‌عامل اقدامی مفید خواهد بود. اگرچه در فاصله زمانی میان انتشار ورژن‌های بتا و نهایی iOS 14 همه چیز می‌تواند دستخوش تغییر شود؛ اما دستیابی به چنین پیشرفت‌هایی یقینا خوشایند است؛ خصوصا اگر شایعات مطرح شده پیرامون ظرفیت باتری آی‌فون 12 صحت داشته باشند. بر این اساس گوشی‌های سری آی‌فون 12 احتمالا به‌همراه باتری‌هایی با ظرفیت کمتر از نسل‌های گذشته روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH