دیجی کالا وارد بورس می‌شود!

مدیر عامل دیجی کالا خبر از ورود این فروشگاه بزرگ آنلاین کشورمان به فرابورس داد. برادران محمدی در یک سمینار خبری که به مناسب گزارش کاری دیجی کالا در سال ۱۳۹۸ برگزار شد، گفتند: ما از سه سال پیش کمیته آی‌تی را تشکیل دادیم، سیستم‌های مالی و گزارش‌گیری خودمان را هم منطبق کردیم. کسب و کار دیجی‌کالا به سود دهی نزدیک‌تر شد تا به شرایط شرکت‌های بورس برسیم.

دیجی‌کالا به عنوان یک برند ملی و کسب و کاری که ۳۰ میلیون یوزر ماهیانه دارد، باید بتواند بعد از ۱۴ سال، مردم را در منافع رشد خودش شریک کند. ما در کسب و کارهای فناوری دنیا هم این مورد را می‌بینیم که در لیست ۸ شرکت بزرگ دنیا، ۷ تا از آن‌ها شرکت‌های تکنولوژی هستند که شامل اپل، آمازون، مایکروسافت و… می‌شود. پس این مورد اصلا عجیب نیست که یک شرکت تکنولوژی با نفوذ بالا در بازار بخواهد عرضه سهام داشته باشد.

آمازون در سال ۲۰۰۵ لانچ شد و در سال ۲۰۰۷ عرضه اولیه‌اش را انجام داد. در سال‌های نخست سودهای بسیار کمی را پرداخت کرد اما تنها در طی دو سال گذشته، به تنهایی سود این دو سال بیشتر از زیان انباشت شده ۸ سال گذشته‌اش شده که نشان می‌دهد صبر در این بیزینس و بورس جواب می‌دهد.

نگاه قالب در اکثر کسب و کارها بدین شکل است که در دوره کوتاه مدت بایستی به سود برسند و همین امر سبب می‌شود عمر کسب و کارها کوتاه باشد. ما در ۸ سال گذشته رشد میانگین ۱۱۲ درصدی داشتیم که همین امر خودش مستلزم هزینه‌های زیادی است.

دیجی کالا هنوز به نقطه‌ای نرسیده که درصد اولیه برای عرضه در فرا بورس آن مشخص شود اما تمایل سهامداران فعلی دیجی کالا این است که با حداقل میزان ممکن این عرضه شروع شده و کم کم به حد مطلوب فرا برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH