شیائومی می میکس آلفا

اولین کانسپت از پتنت نسل دوم اسمارت‌فون خاص شیائومی می میکس آلفا منتشر شد

اسمارت‌فون شیائومی می میکس آلفا در سپتامبر سال گذشته میلادی به عنوان یک تلفن منحصربه‌فرد و نسبتا گران معرفی شده بود. این تلفن از یک صفحه‌نمایش بزرگ در کل حاشیه‌های خود استفاده می‌کند که جذابیتش دو چندان می‌شود.

قرار بود که می میکس آلفا شیائومی در دسامبر سال گذشته روانه بازار شود، اما شیائومی تصمیم گرفت که زمان عرضه را به تعویق بیاندازد. هندست خاص چینی‌ها هنوز هم به بازار عرضه نشده است، اما یک پتنت جدید نشان می‌دهد که شیائومی در حال کار برروی نسل دوم این اسمارت‌فون بوده که احتمالا در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد.

این پتنت در اوایل ماه جاری میلادی به ثبت رسیده است. در پتنت مذکور یک تلفن هوشمند با دو نمایشگر بزرگ و یک دوربین موسوم به AI Super Camera دیده می‌شود. در این دوربین یک لنز زوم قرار گرفته است که دستگاه را به دوربین‌های عکاسی کامپکت شبیه می‌سازد.

کانسپت رندر می میکس آلفا دو توسط وب‌سایت LetsGoDigital طراحی شده است. در این طراحی می‌توان ظاهر حیرت‌آور و شگفت‌انگیز تلفن را مشاهده کرد. یک صفحه‌نمایش آبشاری بدون هیچ گونه شکاف یا حفره‌ای در بدنه تلفن قرار گرفته است که بسیار خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

اگر شیائومی این پتنت را وارد فاز اجرایی کند، یک اسمارت‌فون با نمایشگر آبشاری بسیار بزرگ در قسمت جلو قرار خواهد گرفت که تا لبه‌های پایین و بالایی دستگاه امتداد داشته و هیچ چانه یا پیشانی در آن مشاهده نخواهد شد.

برای دوربین سلفی یا سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی نیز هیچ شکاف یا حفره‌ای وجود ندارد. در نتیجه، می‌توان احتمال داد که شیائومی این دوربین‌ها را از پنل جلویی حذف کرده یا از فناوری دوربین درون نمایشگر استفاده خواهد کرد.

صفحه‌نمایش آبشاری نسل دوم می میکس آلفا این اجازه را به شیائومی می‌دهد که قسمت‌های خمیده پنل را در تمامی اضلاع تلفن جاسازی کند. البته، صفحه‌نمایش این مدل برخلاف مدل اول با رسیدن به پنل پشتی قطع می‌شود و ادامه پیدا نمی‌کند.

شیائومی می میکس آلفا

هنوز مشخص نیست که چرا صفحه‌نمایش این تلفن با رسیدن به پنل پشتی قطع می‌شود، اما احتمال می‌رود که مسئله فوق به نحوه تولید دستگاه ارتباط داشته باشد. در کل باید بگوییم که تولید یک نمایشگر آبشاری تمام صفحه از تولید پنل‌های قرار گرفته در تمامی لبه‌های دستگاه آسان‌تر است.

صفحه‌نمایش دوم و دوربین بزرگ در پشت

شیائومی یک صفحه‌نمایش بزرگ را برای پنل پشتی می میکس آلفا دو انتخاب کرده است که تنها چند میلی‌متر با صفحه‌نمایش آبشاری جلوی تلفن فاصله دارد. این دو نمایشگر توسط یک فریم فلزی بسیار باریک از هم جدا شده‌اند.

نمایشگر پشتی از قسمت انتهایی صفحه‌نمایش جلو شروع شده و حدود دو سوم از پنل پشتی را پوشش می‌دهد. بقیه فضا را یک دوربین بسیار بزرگ با نام AI Super Camera اشغال می‌کند که جایگزین انواع ماژول‌های دوگانه، سه‌گانه، چهارگانه و پنج‌گانه شده است.

به نظر می‌رسد که نتیجه طراحی پشتی تلفن شبیه به تلفن‌های نوکیا لومیا 1020 و سامسونگ گلکسی K زوم خواهد شد. لازم به ذکر است که این دو تلفن در بازار به موفقیت چندانی دست نیافتند. از سویی دیگر، کاربران ترجیح می‌دهند که با مبلغ خرید این نوع تلفن‌ها به سراغ خرید اسمارت‌فون‌های پرچمدار، مانند هواوی +P40 Pro و سامسونگ گلکسی S20 الترا می‌روند.

شیائومی می میکس آلفا

متاسفانه، در این مرحله هیچ جزییات دقیقی درباره سنسور دوربین اصلی نسل دوم شیائومی می میکس آلفا منتشر نشده است. اما با توجه به محبوبیت سنسورهای 108 مگاپیکسل در میان تلفن‌های رده بالا، انتظار می‌رود که این تلفن خاص هم از این سنسورها استفاده کند.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم با توجه به این که با یک تلفن هوشمند گران‌قیمت (حتی گران‌قیمت‌تر از تلفن‌های تاشو فعلی) مواجه خواهیم شد، احتمال می‌دهیم که سخت‌افزار قدرتمندی برای آن در نظر گرفته شود.

یکی از کاندیداهایی که در بخش پردازش مرکزی این تلفن وجود دارد، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 865 پلاس است که انتظار داریم در اسمارت‌فون پرچمدار سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا نیز تعبیه شود. بهره‌گیری از این تراشه در حالت استاندارد شبکه همراه نسل پنجم را برای کاربران این تلفن‌ها به ارمغان می‌آورد. البته، استفاده از یک تراشه 5G قدرتمند مستلزم یک باتری بزرگ نیز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH