زمانبندی دانلودها کروم

گوگل قابلیت زمانبندی دانلودها در مرورگر کروم را آزمایش می‌کند + آموزش نصب نسخه آزمایشی

شرکت گوگل قابلیت جدید زمانبدی دانلودها را در نسخه اندروید مرورگر کروم آزمایش می‌کند. به گزارش وب‌سایت 9to5Google، قابلیت موسوم به Download Later به کاربران اندرویدی کروم اجازه می‌دهد که دانلودهای خود را زمانبندی کنند. افراد با استفاده از این قابلیت فقط زمان شروع دانلود‌های خود را در مرورگر تنظیم می‌کنند. هم‌چنین، قابلیت زمانبندی دانلودها می‌تواند دانلودها را در هنگام متصل شدن به یک شبکه وای‌فای شروع کند که کاربر قبلا آن را تنظیم کرده است.

ویژگی Download Later در نسخه 86 اپلیکیشن قناری گوگل کروم مورد آزمایش قرار گرفته است. این اپ یک نسخه ناپایدار از مرورگر کروم است که کاربران می‌توانند آن را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود و نصب کنند. شما می‌توانید با نصب نسخه قناری کروم از قابلیت زمانبندی دانلود‌ها استفاده کند. برای فعال کردن این قابلیت در نوار آدرس نسخه قناری کروم عبارت chrome://flags را تایپ کرده و گزینه Enable download later را جستجو کنید. در این بخش شما سه گزینه برای این قابلیت مشاهده می‌کنید. کافیست که گزینه Enabled را انتخاب کرده و مرورگر را ریستارت کنید.

پس از آن، در هر زمان که قصد دانلود یک صفحه وب از کروم را داشته باشید، گزینه Choose when to download برای شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب این قابلیت سه گزینه دانلود شامل Now (دانلود آنی)، Over Wi-Fi (دانلود توسط وای‌فای) و Pick date and time (انتخاب تاریخ و زمان) را مشاهده می‌کنید.

ما هنوز نمی‌دانیم که این قابلیت در چه زمانی برای نسخه پایدار مرورگر کروم در دسترس خواهد بود، اما اطمینان داریم که گوگل قبل از ارایه رسمی، آن را چندین بار تست کرده و تغییراتی در آن ایجاد خواهد کرد. از مزایای قابلیت زمانبندی دانلودها در گوگل کروم می‌توان به مصرف کم دیتا یا باتری در زمان‌های خاص اشاره کرد. به عنوان مثال، کاربران می‌‌توانند دانلودهای خود را برای زمانی که تعرفه اینترنت ارزان‌تر از سایر مواقع است، زمانبندی کنند. هم‌چنین، می‌توانند محتواهای خود را برای دانلود از طریق اینترنت وای‌فای زمانبندی کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH