اپل برای اولین بار گوشی آیفون 11 را در کشور هند تولید می‌کند

دو هفته پیش گزارش شد که فاکسکان، بزرگترین شریک قراردادی اپل، قصد دارد حدود ۱ میلیارد دلار برای تولید آیفون در هند سرمایه‌گذاری کند. هند با وجود اینکه یک کشور در حال توسعه است، اما بعد از چین دومین بازار بزرگ گوشی‌ هوشمند دنیاست. به همین‌خاطر است که هندست‌های ارزان‌تر، از جمله گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه شیائومی و سری گلکسی A سامسونگ، بهترین فروش را در این کشور دارند. این در حالی است که گوشی‌های آیفون اپل به‌عنوان هندست‌های لوکس در این کشور در نظر گرفته می‌شوند.

اپل گوشی آیفون 11 را در هند تولید می‌کند

اپل با تولید آیفون در هند، از پرداخت ۲۲ درصد مالیات برای آیفون‌های وارداتی از چین به این کشور جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه تولید آیفون‌ها در هند، با برنامه اقتصادی نخست‌وزیر این کشور برای ساخت محصولات شرکت‌های خارجی در داخل هند هماهنگ است. شرکت‌ ویسترون، گوشی آیفون 7 را در ایالت Bengaluru هند مونتاژ می‌کند و فاکسکان هندست آیفون XR را در ایالت Chennai این کشور می‌سازد. اپل از طریق تولید آیفون‌های قدیمی‌تر خود توسط این شرکت‌ها در هند می‌تواند گوشی‌هایش را با قیمت ارزان‌تری به مشتریان این کشور بفروشد.

البته چند سالی است که صحبت‌هایی درباره تولید آیفون‌های رده‌بالاتر اپل نیز در کشور هند وجود دارد و روز جمعه وب‌سایت India.com گزارش داد که وزیر صنعت و بازرگانی هند گفته است که اپل شروع به تولید آیفون 11 در کارخانه فاکسکان هند کرده است. با اینکه این گوشی در بین پرچمداران کنونی اپل پایین‌ترین قیمت را دارد، اما وزیر صنعت هند در توییتی گفته است که اپل با تولید آیفون 11 در این کشور، برای اولین بار یک مدل رده‌بالا در هند تولید خواهد کرد.

تعدادی از دستگاه‌های آیفون 11 که در هند تولید شده‌اند هم‌اکنون در مغازه‌های خرده‌فروشی این کشور قابل دسترس هستند. البته این دستگاه‌ها به خاطر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با تاخیر وارد بازار شده‌اند. ضمن اینکه مشتریان هندی، آیفون 11 ساخته‌ شده در این کشور را همچنان به همان قیمت دستگاه وارد شده از چین خریداری می‌کنند. از طرفی، منابع آگاه گفته‌اند که اپل از زنجیره تامین خود خواسته است تا سخت‌افزارهای آیفون SE 2020 را نیز به هند وارد کنند. این گوشی ارزان‌ترین آیفون اپل محسوب می‌شود و می‌تواند گزینه مناسبی برای مشتریان هندی که قادر به خرید آیفون 11 نیستند باشد.

به‌خاطر جنگ تجاری بین چین و آمریکا، اپل نگران است که دولت آمریکا تعرفه‌هایی را روی آیفون‌ها اعمال کند. این تعرفه‌ها درواقع همان مالیات واردات هستند که روی برخی از دستگاه‌های ساخته شده در چین وضع شده‌اند. خارج کردن کارخانه‌های ساخت آیفون از چین، موضوعی است که اپل مدت‌هاست به آن فکر می‌کند، بطوریکه سال گذشته گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد ۲۰ درصد از تولیدات هندست خود را از چین خارج کند. هند می‌تواند گزینه مناسبی برای انتقال کارخانه‌های اپل باشد، هرچند که در حال‌حاضر سوالاتی درباره زنجیره تامین موردنیاز برای این کار وجود دارد. طبق جدیدترین شایعات، علاوه بر فاکسکان و ویسترون، شرکت پگاترون که دومین مونتاژکننده بزرگ آیفون است نیز شروع به تولید آیفون‌ها در هند خواهد کرد.

در هند بیش از نیم میلیارد کاربر گوشی هوشمند وجود دارد، اما طبق گزارش بانک جهانی در سال 2018، سرانه درآمد این کشور برابر ۷۶۸۰ دلار است  که قابل مقایسه با سرانه درآمد ۶۳۰۰۰ دلاری آمریکا نیست. بنابراین میزان فروش هندست‌های رده‌بالاتر در هند بسیار پایین است. در طول سه ماهه دوم امسال، پنچ شرکت برتر اسمارت‌فون در هند عبارت بودند از شیائومی، ویوو سامسونگ، اوپو و ریلمی. به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، تعداد گوشی‌های عرضه شده در این کشور از ۳۳ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2019 به ۱۷.۳ میلیون دستگاه در سال جاری کاهش یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH