گلکسی تب اس 7

مشخصات کامل و طراحی تبلت‌های جدید سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس فاش شد

به نظر می‌رسد که سامسونگ در رویداد Unpacked که در تاریخ 5 اوت (15 مرداد) برگزار می‌شود، از تبلت‌های جدید گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس رونمایی خواهد کرد. حدود شش ماه از زمان معرفی نسخه 5G تبلت گلکسی تب اس 6 می‌گذرد و ما احتمال می‌دهیم که کره‌ای‌ها در مراسم رونمایی اسمارت‌فون‌های پرچمدار سری گلکسی نوت 20 تبلت‌های جدید خود را نیز معرفی کنند. تنها اشتراک میان تبلت‌ها و تلفن‌های جدید سامسونگ قلم هوشمند S Pen بوده که قابلیت‌های آن همراه با تلفن‌های نوت 20 ارتقا و بهبود یافته است.

خانواده تبلت‌های جدید سامسونگ دو مدل گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس را شامل می‌شود. این دو مدل از نمایشگرهای متفاوتی استفاده می‌کنند و اندازه پنل آن‌ها نیز بزرگتر از صفحه‌نمایش 10.5 اینچی گلکسی تب اس 6 است. صفحه‌نمایش تبلت‌های جدید سامسونگ به عنوان اولین تبلت‌های این شرکت از نرخ رفرش بالاتر، یعنی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

ابتدا از مدل پلاس شروع می‌کنیم که بزرگترین عضو خانواده اس 7 به شمار می‌رود. این تبلت به یک پنل آمولد 12.4 اینچی با رزولوشن 2800 در 1752 پیکسل مجهز شده و یک سنسور اثرانگشت هم درون آن قرار گرفته است. اما در مدل معمولی از یک پنل 11 اینچ LTPS LCD با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل استفاده و سنسور اثرانگشت به کنار دستگاه منتقل شده است. البته، پنل LCD کمی روشن‌تر از پنل آمولد بوده و روشنایی آن معادل 500 نیت است. این عدد در پنل آمولد به 420 نیت کاهش می‌یابد.

هردو تبلت جدید سامسونگ از قلم هوشمند S Pen موجود در تلفن گلکسی نوت 20 الترا بهره می‌گیرند که نرخ تاخیر آن معادل 9 میلی‌ثانیه است. مقدار بسیار کم تاخیر قلم باعث می‌شود که کاربر احساس نوشتن برروی یک کاغذ را داشته باشد. نوار تزیینی که در امتداد دوربین تبلت‌ها کشیده شده است به عنوان نقطه اتصال مغناطیسی قلم به تبلت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلت‌های سامسونگ در هردو مدل به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 پلاس شرکت کوالکام مجهز شده‌اند. به عبارتی دیگر، این دو تبلت به عنوان اولین تبلت‌های جهان از این تراشه بهره می‌گیرند. در کنار تراشه مذکور یک حافظه رم از نوع LPDDR5X تعبیه شده است که ظرفیت آن از 6 گیگابایت آغاز می‌شود. ظرفیت حافظه داخلی هم در نسخه پایه 128 گیگابایت است. نسخه‌های 5G این دو محصول دارای حافظه داخلی 256 گیگابایت هستند و به احتمال زیاد مقدار حافظه رم نیز در این مدل‌ها افزایش می‌یابد. همه این موارد در حالیست که یک شکاف برای کارت microSD وجود دارد که کاربران می‌توانند ظرفیت حافظه ذخیره‌ساز را افزایش دهند.

گلکسی تب اس 7 برای تامین انرژی سخت‌افزار خود از یک باتری 7040 میلی‌آمپر استفاده می‌کند، اما مدل پلاس به یک باتری بزرگتر با ظرفیت 10090 میلی‌آمپر مجهز شده است. تبلت‌های جدید سامسونگ از فناوری شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کنند و یک پورت USB-C وظیفه انتقال نیروی برق به باتری دستگاه‌ها را برعهده دارد. هرچند، به احتمال زیاد سامسونگ درون جعبه این تبلت‌ها  همان شارژرهای 15 واتی را قرار دهد، بنابر این، برای استفاده از این سرعت شارژ باید آداپتور جداگانه‌ای خریداری شود.

گلکسی تب اس 7

مدل معمولی عضو خانواده گلکسی تب اس 7 نسبت به مدل پلاس سبک‌تر بوده و وزن آن معادل 495 گرم است، اما وزن مدل پلاس به 590 گرم می‌رسد. البته، مدل پلاس نازک‌تر بوده و مقدار ضخامت آن 5.7 میلی‌متر است. اما ضخامت مدل معمولی کمی بیشتر بوده و ما یک تبلت با ضخامت 6.34 میلی‌متر را شاهد خواهیم بود. جنس بدنه تبلت‌ها از فلز است. دو تبلت جدید سامسونگ در رنگ‌های موسوم به Mystic Bronze ،Mystic Silver و Mystic Black معرفی خواهند شد.

یک دوربین دوگانه در پشت هردو تبلت قرار می‌گیرد. مجموعه دوربین دوگانه این تبلت‌ها از یک سنسور عریض 13 مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض 5 مگاپیکسل تشکیل شده است. سنسور اصلی تبلت‌های سامسونگ توانایی ضبط ویدیو‌های 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه را دارد. یک فلاش LED هم در مجموعه دوربین تعبیه شده است. در جلوی تبلت‌ها نیز یک دوربین سلفی با سنسور 8 مگاپیکسل حضور دارد تا تصاویر و ویدیو‌های سلفی کاربران را ثبت و ضبط کند.

دو تبلت گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس برای رقابت با تبلت‌های آیپد پرو اپل و سرفیس مایکروسافت به بازار عرضه خواهند شد. به همین منظور، سامسونگ یک صفحه‌کلید به همراه یک ترک‌پد بزرگ را برای استفاده در حالت DeX برای این تبلت‌ها عرضه می‌کند.

هم‌چنین، برای بهره‌وری بیشتر کاربران از این تبلت‌ها، اپلیکیشن Notes سامسونگ با سرویس‌های OneNote و Outlook مایکروسافت یکپارچه شده است. این تبلت‌ها برای مصارف مرتبط با مالتی‌مدیا به عنوان یک محصول عالی شناخته خواهند شد. زیرا سامسونگ در این دستگاه‌ها از چهار بلندگوی شرکت AKG استفاده کرده است. این بلندگوها از فناوری پیشرفته Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند.

تاکنون هیچ جزییاتی درباره قیمت نهایی و زمان عرضه رسمی این تبلت‌ها منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که در روزها و هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری به دست ما برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH