انتشار گزارش مالی سامسونگ برای سه ماهه دوم امسال؛ افزایش سودآوری شرکت علی‌رغم شیوع ویروس کرونا

دیروز با انتشار گزارش‌های مالی چندین شرکت مشخص شد که در سه ماهه دوم امسال هواوی بزرگترین سازنده اسمارت‌فون دنیا بوده است و ال‌جی نتایج ضعیفی را در این بخش کسب کرده است. امروز نیز سامسونگ گزارش مالی خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت علی‌رغم از دست دادن جایگاه اول خود به هواوی، همچنان آمار خوبی داشته است. سودآوری سامسونگ در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه اول امسال و همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است که دلیل اصلی آن تقاضای زیاد برای چیپ‌های حافظه بوده است. ضمن اینکه، کسب‌وکار موبایلی سامسونگ هم علی‌رغم کاهش ۲۰ درصدی درآمد، سودآوری خوبی در این مدت داشته است.

واحد IT و ارتباطات موبایلی سامسونگ، در فاصله بین ماه‌های آوریل و ژوئن امسال، ۱۷.۳ میلیارد دلار درآمد و ۱.۶۳ میلیارد دلار سود عملیاتی داشته است. این میزان سود حدود ۲۵ درصد بیشتر از سودآوری واحد مذکور در مدت مشابه سال گذشته است.

هرچند شیوع ویروس کرونا در بازارهای اصلی دنیا مانند آمریکای شمالی و اروپا باعت کاهش تقاضا شده است، اما مدیریت مناسب هزینه‌ها، کاهش هزینه‌های بازاریابی و همچنین تبلیغات آفلاین باعث شده تا سامسونگ کمتر تحت‌‌تاثیر این شرایط قرار بگیرد و حتی در برخی بخش‌ها عملکرد مثبتی داشته باشد.

ضمنا، با توجه به برگزاری رویداد آنپک سامسونگ در تاریخ 5 آگوست، انتظار می‌رود که این شرکت نتایج حتی بهتری در سه ماهه سوم امسال کسب کند. سامسونگ پیش‌بینی کرده است که در این مدت وضعیت کلی بازار بهبود خواهد یافت، اما عدم قطعیت‌ها همچنان باعث اختلال در تقاضا خواهد شد.

البته سرمایه‌گذاری سامسونگ در بخش شبکه‌ها، هم در داخل کره‌جنوبی و هم در بازارهای خارجی، به تعویق افتاده است و عدم قطعیت‌هایی نیز درباره سرویس‌های 5G وجود دارد. با این‌حال، این شرکت گفته است که همچنان به ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه این شبکه‌ها ادامه خواهد داد و نهایت تلاش خود را در این زمینه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH