شارژر 125 واتی شرکت اوپو در 10 دقیقه باتری گوشی را کاملا شارژ می‌کند!

شرکت اوپو اخیرا ویدیویی زنده از سیستم فلش شارژ 125 واتی خود منتشر نموده است. گوشی مورد استفاده در این ویدیوی تبلیغاتی مجهز به یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بوده و با اتصال آن به فست شارژر جدید میزان شارژ باتری ظرف مدت 5 دقیقه از 0 به 41 درصد رسید. همچنین شارژ کامل باتری هندست نیز 20 دقیقه زمان برد. برای مقایسه جالب است بدانید که فناوری 65 واتی سال گذشته موسوم به SuperVOOC 2.0 برای شارژ همین باتری به 30 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ سیستم جدید علیرغم حداکثر توان خروجی 2 برابری خود به اندازه 2 برابر سریع‌تر عمل نمی‌کند. دلیل چنین پدیده‌ای این است که با افزایش تدریجی میزان شارژ باتری از سرعت شارژ شدن آن کاسته می‌شود. بدین‌ترتیب ضمن محافظت از باتری از افزایش بیش از اندازه دمای آن نیز جلوگیری خواهد شد.

اوپو به منظور حفاظت هرچه بهتر از باتری تعداد سنسورهای دما را از 4 عدد (در گوشی‌های مجهز به فناوری SuperVOOC 2.0) به 10 عدد در گوشی‌های مجهز به فناوری فلش شارژ افزایش داده است. آن‌ها اطمینان یافتند که دمای باتری از مرز 40 درجه سانتی‌گراد فراتر نخواهد رفت. همچنین به منظور جلوگیری از فلش شدن فیرم‌ور جدید روی شارژر، آداپتورهای دیواری جدید از رمزنگاری 128 بیتی استفاده می‌کنند. نفوذ هکرها به فیرم‌ور شارژرها می‌تواند آن‌ها را به ابزاری ناامن تبدیل نماید. شارژر 125 واتی دارای خروجی 20 ولتی با شدت جریان 6.25 آمپر است. با استفاده از 3 پمپ شارژ داخل گوشی (با بهره‌وری 98 درصدی) خروجی مذکور به 10 ولت و 12.5 آمپر قابل تبدیل است. همچنین باتری گوشی نیز می‌تواند با شدت جریانی نزدیک به 2 برابر نسل پیشین (6.5 آمپر در مقابل 12.5 آمپر) شارژ شود.

فلش شارژر 125 واتی اوپو

این باتری دارای نرخ C-rate برابر با 6 است؛ پدیده‌ای که به لحاظ تئوری نشان می‌دهد که این باتری می‌تواند ظرف مدت یک‌ششم ساعت یعنی تنها 10 دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. اما در واقعیت این فرآیند نیازمند زمان 2 برابری خواهد بود؛ چرا که با نزدیک شدن به پایان فرآیند شارژ از سرعت شارژ باتری کاسته می‌شود.

اوپو پس از انتشار ویدیوی تبلیغاتی زنده از سیستم 125 واتی جدید خود اعلام کرد که تولید انبوه این شارژرها اکنون آغاز شده است. این پدیده بدان معناست که نخستین گوشی‌ها با قابلیت پشتیبانی از فناوری مذکور نیز به‌زودی معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH