ساعت ‌هوشمند اپل واچ سری 6 دارای قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون خواهد بود

ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 قرار است به‌زودی معرفی شود و احتمالا در چند ماه آینده روانه بازار خواهد شد. تاکنون خبرهای چندان زیادی درباره این نسخه ارتقایافته اپل واچ وجود نداشته است، ولی احتمال معرفی آن در کنار گوشی‌های سری آیفون 12 بسیار زیاد است.

البته امسال به‌خاطر شیوع ویروس کرونا یک سال غیرعادی در تاریخ صنعت اسمارت‌فون بوده است و با توجه به اینکه تقریبا مشخص شده که سری آیفون 12  تا ماه اکتبر معرفی نخواهد شد، این سوال پیش می‌آید که آیا اپل واچ سری 6 هم دچار چنین سرنوشتی خواهد شد یا اینکه وضعیت بدتری پیدا خواهد کرد. متاسفانه جدیدترین گزارش وب‌سایت Digitimes نشان می‌دهد که هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای تولید این ساعت هوشمند تعیین نشده است.

 

اپل واچ

البته این وب‌سایت به نقل از چندین منبع آگاه، اطلاعات خوبی را درباره اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های جدید آن منتشر کرده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یک قابلیت جدید به قابلیت‌های موجود پایش سلامت اپل واچ اضافه خواهد شد

در حالیکه ساعت‌های اپل واچ تاکنون زندگی‌ افراد بسیاری را نجات داده‌اند و همچنین بهبودهای زیادی از زمان معرفی قابلیت‌های الکتروکاردیوگرافی (ECG) و تشخیص افتادن از ارتفاع روی اپل واچ سری 4 در سال 2018 پیدا کرده‌اند، اما سری 6 ظاهرا قرار است از سنسورها و ابزارهای پایش سلامت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی خود استفاده کند.

یکی از این قابلیت‌ها، امکان اندازه‌گیری اکسیژن خون است که ارایه آن بر روی سری 6 اپل واچ تا حدود زیادی قطعی شده است. این قابلیت که به پالس اکسی‌متر (pulse oximeter) نیز معروف است با استفاده از یک سنسور ویژه سطوح اکسیژن خون را اندازه‌گیری خواهد کرد. البته باید توجه داشت که اکسیژن خون و فشار خون دو چیز متفاوت هستند و هنوز صحبتی درباره امکان اندازه‌گیری فشار خون روی سری 6 اپل واچ وجود ندارد. با این‌حال اپل ممکن است امسال هر دو قابلیت فوق را در کنار قابلیت مانیتور ضربان قلب که هم‌اکنون روی ساعت‌های هوشمند این شرکت وجود دارد ارایه کند.

این سه قابلیت در کنار هم می‌توانند دید بهتر و جامع‌تری را از سلامت کاربر در اختیار او قرار بدهند. البته در حال‌حاضر تعدادی از ساعت‌های هوشمند شرکت‌های فیت‌بیت و گارمین می‌توانند میزان اکسیژن خون را با استفاده از یک سنسور داخلی Pulse Ox اندازه‌گیری کنند، اما به نظر می‌رسد که راهکار اپل قابل‌اعتمادتر خواهد بود.

گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ هم می‌تواند فشار خون را اندازه بگیرد، اما این قابلیت فقط برای کاربران کره جنوبی فراهم شده است و هنوز صحبتی درباره اینکه آیا گلکسی واچ 3 دارای سنسور سنجش اکسیژن خون خواهد بود یا نه وجود ندارد.

اپل واچ سری 6 قابلیت‌های زیادی خواهد داشت

شایعات زیادی درباره اینکه سری 6 اپل واچ دارای ابزاری برای ردیابی خواب خواهد بود وجود دارد. این قابلیت مدت طولانی است که تبدیل به یک استاندارد روی اکثر ساعت‌های هوشمند سازگار با اندروید شده است.

اما ساعت‌های هوشمند مبتنی بر iOS برای تامین انرژی موردنیاز برای این قابلیت احتیاج به یک باتری بزرگتر و همچنین پشتیبانی از شارژ سریع خواهند داشت. هرچند احتمال ارایه این امکانات روی اپل واچ سری 6 وجود دارد، اما هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است. ما می‌دانیم که سری 6 از یک چیپست سریع‌تر از S5 که در داخل اپل واچ سری 5 استفاده شده بهره خواهد برد و حتی ممکن است برای اولین بار علاوه بر سلامت جسمی افراد، سلامت روانی آن‌ها را نیز ارزیابی کند. البته ارایه فناوری تشخیص حمله پانیک ممکن است به خاطر شیوع ویروس کرونا کمی طول بکشد، اما درهرحال می‌توانیم این قابلیت را جزو انتظارات‌مان از سری 6 اپل واچ در ذهن‌مان داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH