مایکروسافت تیک‌تاک

مایکروسافت به دنبال تصاحب بخش جهانی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است

مایکروسافت در اوایل هفته جاری اعلام کرد که در حال مذاکره برای هدایت اپلیکیشن تیک‌تاک در بازارهای آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند است. اما اکنون منابع آگاه داخلی گزارش می‌دهند که این غول نرم‌افزاری به دنبال گسترش دامنه هدایت تیک‌تاک در اروپا و هند بوده و حتی ممکن است که هدایت آن در کل جهان را خریداری کرده و برعهده بگیرد.

روزنامه Financial Times درباره این موضوع می‌نویسد: “مایکروسافت و ByteDance (مالک تیک‌تاک) برای اضافه کردن بازار هندوستان به این معامله در حال مذاکره بودند، اما این مذاکره به نتیجه نرسید.” یک منبع آگاه نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که مایکروسافت هنوز هم با پیشنهاد دستیابی کامل به شبکه اجتماعی تیک‌تاک با شرکت ByteDance ارتباط دارد.

مایکروسافت اعلام کرده بود که مذاکراتش با این شرکت چینی، فارغ از هر نتیجه‌ای تا 15 سپتامبر (25 شهریور) پایان می‌یابد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا نیز قبلا گفته بود که اگر یک شرکت آمریکایی تا 15 سپتامبر هدایت بازوی تیک‌تاک در این کشور را برعهده نگیرد، فرمان ممنوعیت تیک‌تاک در ایالات متحده آمریکا را امضا خواهد کرد.

ترامپ هم‌اکنون شبکه اجتماعی WeChat را نیز تهدید می‌کند، مگر این که توافقی مشابه با یک شرکت آمریکایی حاصل شود. ممنوعیت ترامپ درباره استفاده از این شبکه اجتماعی شرکت‌های اپل و گوگل را مجبور می‌کند که WeChat را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری خود (حتی در منطقه چین) حذف کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH