OLED سامسونگ

دستگیری دو محقق ارشد سامسونگ به جرم افشای اطلاعات تولید پنل‌های OLED به چینی‌ها

سامسونگ برای تولید پنل‌های OLED از روش چاپ جوهرافشان استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد که این شرکت و دو محقق آن روش تولید پنل‌های OLED را در اختیار شرکت‌های چینی قرار داده‌اند. پس از افشای این ماجرا نیز پلیس کره‌ جنوبی وارد عمل شد و دو محقق سامسونگ را دستگیر کرد. پلیس این دو فرد را به افشای اطلاعات محرمانه سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های OLED به یک شرکت چینی متهم کرده است. گفته می‌شود که افشای اطلاعات تولید این پنل‌ها، میلیون‌ها دلار خسارت به سامسونگ وارد کرده و این شرکت زیان‌ می‌بیند.

پلیس کره جنوبی هویت این دو کارمند سامسونگ را فاش نکرده، در این مرحله فقط می‌دانیم آن‌ها دو محقق ارشد 37 و 46 ساله‌ای هستند که سامسونگ نیز دستگیری آن‌ها را تایید کرده است. ما انتظار داریم که در روزها یا هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری درباره این ماجرا منتشر شود. چرا که این دو فرد قطعا محاکمه خواهند شد.

سامسونگ در طول سه سال اخیر بیش از 10 میلیارد وون (حدود 8.5 میلیون دلار) در زمینه تحقیق و توسعه استفاده از فناوری چاپ جوهرافشان در تولید پنل‌های OLED سرمایه‌گذاری کرده است. تحلیلگران معتقدند که سرقت اطلاعات این فناوری می‌تواند هزینه تولید تلویزیون‌های 65 اینچ OLED 4K را تا 20 درصد کاهش دهد. چرا که سایر شرکت‌ها برای تولید این پنل‌ از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند که هزینه بیشتری به همراه دارد. به عبارتی ساده‌تر، می‌توان گفت که سامسونگ از این فناوری برای صرفه‌جویی در تولید پنل‌های نمایشگر خود استفاده می‌کند.

OLED سامسونگ

گفته می‌شود که شرکت سامسونگ دیسپلی به عنوان زیرمجموعه سامسونگ در بخش تولید صفحه‌نمایش، از اکتبر سال جاری میلادی فناوری چاپ جوهرافشان برای تولید پنل‌های OLED را در خط تولید خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

اگر سامسونگ طبق برنامه زمانبندی خود عمل کند، اولین شرکتی خواهد بود که از فناوری چاپ جوهرافشان برای تولید پنل نمایشگر استفاده می‌کند. البته، به غیر از سامسونگ، شرکت‌هایی از چین، ژاپن و تایوان نیز تحقیقات و آزمایش‌هایی را در این بخش شروع کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH