نحستین ساعت مچی اتمی جهان

3-1

دانشمنادن موفق به ساختن نخستین ساعت مچی اتمی جهان شده‌اند، این ساعت ویژه برای نخستین بار است که با این بعاد کوچک عرضه می‌شود و به‌همین دلیل نیز توجه بسیاری را برانگیخته است.

این ساعت با دقت بی‌نظیر خود به‌خوبی می‌تواند برای مدتی طولانی با کمترین میزان خطا به‌ کار کردن ادامه بدهد و به‌همین دلیل نیز داشتن آن چندان ارزان قیمت نخواهد بود. طراحی این ساعت نیز بسیار مناسب است و ساختن آن نیازمند دقت فراوانی بوده است. این ساعت دارای ابعادی غیر معمول است و اندکی از اندازه ساعت‌های مرسوم مچی بزرگ‌تر است ولی این تفاوت ابعادی به ‌اندازه‌ای نیست که موجب شود تا از داشتن آن صرف‌نظر کنید.

3

این ساعت Cesium 133 نام دارد و توسط یک دانشمند به‌ نام جان پترسون اختراع شده است و طراحی و تولید آن نیز بر عهده شرکت مشهور باتیس هوای بوده است . نخستین معرفی این ساعت حدود 6 ماه پیش صورت پذیرفت ولی مورد نشان داده شده در آن زمان با ساعت فعلی تفاوت بسیار عمده‌ای دارد و ساعت فعلی به‌مراتب زیباتر و ظریف‌تر از ساعتی است که در آن معرفی به نمایش درامده بود.

در وب سایت باتیس  هواوی درباره این ساعت نوشته شده است:« فناوری این ساعت چیزی است که چند دهه پیش حتی کسی نمی‌توانست آن را تصور کند ولی ما موفق شده‌ایم این دستاورد ویژه علمی را در این ابعاد کوچک تولید نماییم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH