اپلیکیشن Alarm Clock for Me

بررسی اپلیکیشن Alarm Clock for Me: یک ساعت شیک و پیک!

زمان یکی مهم‌ترین چیزها در جهان و زندگی انسان است. اگر همین پارامتر نباشد مشخص نیست که کار شما چه‌وقتی شروع می‌شود و چه‌زمانی پایان می‌یابد و شاید تا ابد ادامه داشته باشد! همین زمان است که به ما وقت بلندشدن و خوابیدن را بازگو می‌کند و سبب این می‌شود که از امتحانات جای نمانیم و مردود نشویم!

برای همین اغلب مردم روی مچ دست‌شان یک ساعت دارند تا همیشه اهمیت زمان را به خود گوشزد کنند. اما تکنولوژی و اپلیکیشن‌ها همه‌چیز را (ازجمله دنیای ساعت‌ها) تغییر می‌دهند. این برنامه‌ها ریزترین جزپیات زمان را به شما نشان می‌دهند و به همراه خود کلی قابلیت‌های جذاب دارند. یکی از همین نرم‌افزارها که وظیفه نمایش زمان را برعهده دارد٬ Alarm Clock for Me است. این اپلیکیشن سوای این‌که اسم روز و ثانیه‌ها را نشان می‌دهد یک سری امکانات هم دارد که در ادامه درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم. لازم به‌ذکر است که این برنامه تا به امروز بیش‌ از 10 میلیون‌بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.3 از 5 را از هزاران کاربر دریافت کرده است. پس اگر می‌خواهید با این اپ بیش‌تر آشنا شوید، با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


صفحه‌ اصلی

وقتی برای اولین‌بار وارد محیط این برنامه می‌شوید از دیدن ساعت دیجیتالی غول‌آسای وسط صفحه تعجب می‌کنید. در زیر این ساعت بزرگ اسم روز هفته نقش بسته است و در قسمت بالای صفحه گوشه سمت چپ (البته اگر به اینترنت وصل باشید) آب‌ و‌ هوای شهر شما نمایش داده می‌شود و بگی‌نگی دقیق هم هست. البته اگر آن را لمس کنید به صفحه‌ای منتقل می‌شود که اطلاعات بیش‌تری در زمینه آب و هوا به شما داده می‌شود. در همین بخش اما کنج سمت راست صفحه دو آیکون می‌بینید که یکی همان تنظیمات برنامه است و دیگری به شما درمورد این اپلیکیشن اطلاعاتی می‌دهد و به کاربر چیزهایی البته به زبان انگلیسی می‌آموزد. در قسمت پایین صفحه دو آیکون در طرفین دیده می‌شوند که در ادامه درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.

نکته: اگر این آیکون‌ها را ندیدید پس کافیست یک‌بار صفحه را لمس کنید!

تایمر

با فشردن گزینه سمت راستی می‌توانید تا 5 دقیقه برای خود زمان تعیین کنید تا مثلا کاری که می‌خواهید انجام دهید، بیش‌تر از این مدت طول نکشد. همچنین در همین قسمت گزینه‌ای به نام «SLEEP TIMER» گنجانده شده که به شما این امکان را می‌دهد تا زمان چرت‌زدن خود را مشخص کنید و این مدت تا 14 دقیقه قابل افزایش است. تعداد آهنگ‌های این بخش کم‌اند اما همان‌ها لذت‌بخش هستند و احتمالا به خوابیدن شما کمک خواهند کرد. البته اگر شما از این آواها خوش‌تان نیامد٬ می‌توانید از موسیقی‌های خودتان هم بهره ببرید.

آلارم

اگر آیکون سمت چپی را لمس کنید، به‌سرعت به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که شکل‌ و‌ شمایلی ساده دارد و تنها دکمه‌ای آبی‌رنگ در کناره‌ صفحه خودنمایی می‌کند. اگر این گزینه را بفشارید بازهم به منطقه‌ای وارد می‌شوید که مثل قبل خلوت نیست و کمی شلوغ و گیج‌کننده است! در این بخش کاربر می‌تواند زمان موردنظر خود را برگزیند و کاری کند که همیشه این آلارم روزهای شنبه تکرار شود و یا اصلا هیچ‌وقت صدایش درنیاید! همچنین به شما این قدرت داده شده تا آهنگ آلارم خود را از بین 9 موسیقی انتخاب کنید که انصافا عالی هستند و به‌طور حتم شما را بیدار خواهند کرد! بعد از انجام همه این‌ها گزینه سیو را بفشارید و با خیال راحت خواب هفت‌پادشاه را ببینید!

تم‌ها

اگر به بالای صفحه گوشه سمت راست نگاهی بیاندازید متوجه آیکون آشنای تنظیمات می‌شوید و اگر آن را بفشارید به دنیای جدیدی ورود پیدا می‌کنید! در این‌جا دو تب وجود دارد که ما فقط با گزینه «CLOCKS» آن کار داریم. با لمس این تب چندتا تم می‌بینید که ظاهر ساعت غول‌آسا شما را تغییر می‌دهند و لااقل برای تنوع خوب هستند! کاربر می‌تواند رنگ ساعت را عوض کند یا این‌که در ساختار برنامه تحول و انقلابی ایجاد کند. در این منطقه همه‌چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

نکات مثبت:

  • انیمیشن‌های سریع
  • تم‌های متعدد
  • دارای قابلیت آلارم و تایمر
  • طراحی ساده و زیبا
  • داشتن آب و هوا
  • ویجت‌های گوناگون

نکات منفی:

  • بخش آب و هوا خیلی دقیق عمل نمی‌کند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH