به‌اشتراک‌گذاری بازی در ایکس‌باکس وان

به‌اشتراک‌گذاری بازی در ایکس‌باکس وان چگونه انجام شده و چه خطراتی دارد؟

به‌اشتراک‌گذاری بازی یکی از بهترین ابداعات دنیای این سرگرمی‌ محبوب به شمار می‌آید. در کنسول ایکس‌باکس وان می‌توانید اجازه دهید که اشخاص مورد اعتماد شما، به کتابخانه بازی‌هایتان دسترسی پیدا کنند. در نتیجه این فرایند، شما نیز می‌توانید بازی‌های دوستان‌تان را در اختیار داشته باشید. به‌اشتراک‌گذاری بازی در ایکس‌باکس وان، ایکس باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس، آسان است، اما در این زمینه محدودیت‌هایی دارید که بهتر است ابتدا با آن‌ها آشنا شوید.

جهت به‌اشتراک‌گذاری بازی‌ها در ایکس‌باکس وان، شما و دوستتان هر دو به کنسول و حساب‌هایتان نیاز دارید. اما زمانی که بتوانید این موارد را مدیریت کنید، آنگاه به‌اشتراک‌گذاری بازی نیز بسیار آسان خواهد بود. در ادامه به شیوه انجام این کار می‌پردازیم.

اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید

پیش از شروع باید شما و دوستتان به کنسول‌های یکدیگر دسترسی داشته و همچنین تمایل داشته باشید که به تبادل اطلاعات بپردازید. این اطلاعات شامل ایمیل مرتبط با حساب ایکس‌باکس و همچنین گذرواژه مربوطه نیز می‌شوند.

از اینجا به بعد به اقداماتی می‌پردازیم که شما و دوستانتان باید بر روی کنسول‌های خود انجام دهید. جهت تبادل کتابخانه‌ها، باید این فرایند را دو بار تکرار کنید. یک بار برای اتصال ایکس‌باکس وان شما به حساب دوستانتان و بار دیگر نیز جهت اتصال کنسول دوستانتان به حساب شما.

چگونه بازی‌ها را به اشتراک بگذاریم؟

پس از آماده شدن، آیکون حساب خود را در گوشه بالا سمت چپ صفحه اصلی انتخاب کرده و سپس به منوی حساب کاربری بروید (این گزینه نیز در سمت چپ قرار دارد). “Add new” را انتخاب کرده و سپس حساب دوست خود را اضافه کنید.

به‌اشتراک‌گذاری بازی در ایکس‌باکس وان

در اینجا باید ایکس‌باکس وان شریک خود را به‌عنوان “کنسول اصلی (home Xbox)” خود تعیین کنید. به منوی “Settings” رفته، “Personalize” را انتخاب و سپس “Make my home Xbox” را پیدا کنید. در این منو، سیستم دوستتان را به‌عنوان دستگاه پیش‌فرض ثبت کنید. همان‌طور که در توضیحات نوشته شده: “اگر این کنسول را به‌عنوان کنسول اصلی خود انتخاب کنید، آنگاه سایرین می‌توانند بدون ورود به‌عنوان شما، به اجرای بازی‌ها بپردازند.” خب، این دقیقا همان چیزی است که شما و دوستانتان به دنبال آن می‌گردید.

سرانجام، تمام کاری که باید انجام دهید این است که با انتخاب “My Games & Apps” و سپس “Ready to Install”، به کتابخانه بازی‌هایتان بروید. در اینجا می‌توانید لیستی از بازی‌هایی را مشاهده کنید که از طریق حسابتان قابل دسترسی هستند. این موارد هم شامل بازی‌های خودتان و هم شامل بازی‌های دوستانتان می‎‌شوند. علاوه بر این‌ها، می‌توانید حساب Xbox Live Gold خود را نیز به ‌اشتراک بگذارید.

به‌اشتراک‌گذاری بازی در ایکس‌باکس وان

جهت تبادل کتابخانه‌ بازی‌ها، باید گام‌های 2 الی 4 را در کنسول دوست‌تان نیز انجام داده و در نتیجه کنسول خود را نیز به‌عنوان کنسول اصلی (home Xbox) وی برگزینید.

مواردی که باید پیش از به‌اشتراک‌گذاری بازی‌ها بدانید

این فرایند خطراتی نیز دارد. دوست شما می‌تواند از طریق حساب شما، در فروشگاه Xbox store به خرید بپردازد، بنابراین بهتر است که از اطلاعات ذخیره شده بر روی حساب خود، اطمینان حاصل کنید. پیشنهاد ما این است که این کار را فقط با دوستان مورد اعتماد و یا اعضای خانواده خود انجام دهید. بدین ترتیب نگران خریدهای بدون اطلاع نخواهید بود.

اگر اتصال اینترنت شما قطع شده و ایکس‌باکس وان فعلی شما نیز به‌عنوان کنسول اصلی ثبت نشده باشد، آنگاه نمی‌توانید به کتابخانه دیجیتال بازی‌های خود دسترسی پیدا کنید. همچنین بدین ترتیب، سایر کاربران کنسول شما نیز نمی‌توانند به بازی‌ها و یا اشتراک Xbox Live Gold شما دسترسی پیدا کنند.

اگر یک کنسول جدید خریده و یا اینکه آن را ارتقا داده‌اید (به ایکس‌باکس وان ایکس)، آنگاه باید مجددا این فرایند را تکرار کنید. مایکروسافت به شما این امکان را می‌دهد که کنسول اصلی خود را 5 بار در طول یک سال تغییر دهید (با شروع از اولین تغییر). به‌عبارت دیگر، شما نمی‌توانید مرتب حساب‌های خود را با دوستان‌تان تبادل کرده و بدین ترتیب بازی‌های گوناگون را اجرا کنید. در نهایت بهتر است که شخص خاصی را انتخاب کرده و سپس پیش از تبادل اطلاعات، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH