HarmonyOS هواوی

اسمارت‌فون‌های هواوی مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS به‌زودی معرفی خواهند شد

به گفته برخی منابع معتبر و آگاه در زنجیره تامین هواوی، اکوسیستم نرم‌افزاری HMS هواوی و سیستم‌عامل HarmonyOS به سرعت در حال رشد هستند. این شرکت چینی به دلیل افزایش فشارهای خارجی برنامه‌های زیادی برای توسعه اکوسیستم‌ و عدم وابستگی اپلیکیشن‌ها به سایر سرویس‌های نرم‌افزاری را در قالب یک برنامه به حالت اجرایی درآورده است. این منابع آگاه ادعا می‌کنند که هواوی برخی از اسمارت‌فون‌های مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS را به تولید رسانده و برروی آن‌ها کار می‌کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، هواوی قصد دارد که سیستم‌عامل اختصاصی خود را برای تلفن‌های هوشمندش توسعه دهد و در این مسیر نیز تسلیم نخواهد شد. یکی از مهم‌ترین دلایل تاخیر در عرضه این سیستم‌عامل برای تلفن‌ها، تعداد کم اپلیکیشن‌های سازگار با اکوسیستم HMS است.

به اعتقاد کاربران، موفقیت هر سیستم‌عامل با نرم‌افزارهای ارایه‌شده در آن ارتباط مستقیم داد. به عنوان نمونه، سیستم‌عامل ویندوز فون را به یاد بیاورید؛ این سیستم‌عامل سرعت و نرمی بیشتری نسبت به اندروید داشت. هم‌چنین، سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت به خوبی با تلفن‌های دارای سخت‌افزار ضعیف سازگار بود و عملکرد خوبی داشت. اما توسعه‌دهندگان علاقه‌ چندانی برای توسعه نرم‌افزارها و بازی‌ها برای این سیستم‌عامل نداشتند. در نهایت، این سیستم‌عامل از بازار کنار رفت. هواوی نیز به خوبی با چنین مسائلی آشنا است و نباید اشتباهات مایکروسافت را تکرار کند. البته، از آن جایی که اکوسیستم HMS به سرعت در حال رشد است، مشکلات هواوی تا حد زیادی برطرف شده‌اند.

HarmonyOS هواوی

یو چنگ‌دونگ، مدیر ارشد بخش مصرف‌کنندگان هواوی در جریان کنفرانس انفورماتیک چین که در تاریخ 7 اوت برگزار شده بود، اعلام کرد ساعت‌های هوشمند جدید این شرکت از سیستم‌عامل HarmonyOS استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ” ممکن است که تمامی محصولات جدید مرتبط با اینترنت اشیا (IoT)، کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و حتی اسمارت‌فون‌های این شرکت به سیستم‌عامل HarmonyOS مجهز شوند.”

HarmonyOS هواوی

چنگ‌دونگ پیش از این نیز بارها گفته بود که اگر هواوی نتواند از اندروید استفاده کند، مهاجرت به HarmonyOS مناسب‌ترین راه برای گذر از محدودیت‌های موجود است. به علاوه، این فرد در نمایشگاه IFA سال گذشته میلادی اعلام کرد که اگر تلفن‌های هواوی مجوز استفاده از سرویس‌های گوگل را دریافت نکنند، اکوسیستم نرم‌افزاری HMS یا همان Huawei Mobile Srevices جایگزین آن خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH