تراشه اسنپ‌دراگون 732G به‌عنوان جانشین اسنپ‌دراگون 730G عرضه خواهد شد

اکنون سال‌هاست که کمپانی کوالکام بازار تراشه‌های موبایلی میان‌رده و پرچم‌دار را تحت سیطره خود قرار داده است؛ اما اخیرا شرکت مدیاتک نیز با عرضه چندین محصول شگفت‌انگیز شامل تراشه‌های 5G بازگشت شکوهمندانه‌ای به بازار داشته است. در همین راستا کوالکام به منظور ادامه پیشتازی خود در بازار تراشه‌های موبایلی اقدام به عرضه فوری چندین تراشه مختلف نموده است. بر اساس شایعات کنونی کمپانی آمریکایی قصد دارد تا یک تراشه میان‌رده جدید با نام اسنپ‌دراگون 732G را در ماه سپتامبر به بازار عرضه کند.

بر اساس اظهارات یک خبرچین توئیتری این تراشه مجهز به 2 هسته کایرو 470 گلد با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 6 هسته کایرو 470 سیلور با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. همچنین این تراشه از پردازنده گرافیکی آدرنو 618 بهره خواهد برد. همچنین شخص خبرچین خاطرنشان می‌کند که تراشه اسنپ‌دراگون 732G صرفا از قابلیت اتصال به شبکه 4G برخوردار خواهد بود. کوالکام احتمالا با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها از به‌کارگیری مودم 5G یکپارچه صرفنظر نموده است. این منبع خبری می‌افزاید که تراشه جدید در ماه سپتامبر سال جاری به‌همراه یک اسمارت‌فون با قیمت‌گذاری کمتر از 300 دلار در کشور ویتنام عرضه خواهد شد.

تراشه اسنپ‌دراگون 732G احتمالا ورژن ارتقایافته اسنپ‌دراگون 730G به‌شمار خواهد رفت. تراشه اسنپ‌دراگون 730 نیز با معماری مشابهی شامل 2 هسته کایرو 470 گلد (بر پایه کورتکس A76) با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته کایرو 470 سیلور (بر پایه کورتکس A55) با فرکانس 1.8 گیگاهرتز عرضه می‌شود.  بنابراین تفاوت میان این 2 تراشه به فرکانس پردازشی بالاتر برای هسته‌های بزرگتر تراشه معرفی نشده مربوط می‌شود. همچنین بر اساس گزارشات مخابره شده این تراشه با قابلیت‌های پیشرفته‌تر در زمینه هوش مصنوعی عرضه خواهد شد.

در حال حاضر پیرامون صحت و سقم این شایعه نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد؛ اما انتظار می‌رود که ارتقاء جزئی تراشه به‌معنای عملکرد بهتر اسمارت‌فون‌های میزبان در مقوله گیمینگ و کاربری روزمره باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH