شبکه شاد

ترافیک و تعرفه ویژه شبکه شاد برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در ایران و زمان اندک باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش برنامه دارد تا حتی‌المقدور و به خصوص در استان‌های قرمز، با استفاده از شبکه شاد کلاس‌های درسی به صورت از راه دور و غیر حضوری برگزار شود.

از این رو آموزش و پرورش به کمک شورای عالی فضای مجازی به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها برای آموزش مجازی دانش آموزان هستند و تغییرات ایجاد شده در سامانه شاد و درنظر گرفتن تعرفه‌های اینترنت ویژه دانش آموزان از جمله جدیدترین اقدامات برای آغاز سال تحصیلی جدید است.

در همین رابطه سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی طی نشست بررسی آخرین وضعیت سامانه شاد اعلام کرد: با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه در سال تحصیلی جدید، ترافیک مناسب برای شبکه شاد و تعرفه‌های ویژه برای کاربران آن در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید، دانش آموزان به صورت ترکیبی از آموزش حضوری، آموزش مجازی، تلویزیونی و بسته‌های آموزشی بهره خواهند برد. ما باید شرایط لازم برای دسترسی یکسان تمام دانش آموزان را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت بالا پلتفرم ارائه شده برای آموزش مجازی عنوان کرد: باید شبکه آموزشی دانش آموزان بر روی پلتفرمی منسجم، امن و کارآمد ارائه شود تا به صورت یکپارچه و دائمی برای تکامل آموزش و پرورش مورد استفاده قرار گیرد.

فیروز آبادی ادامه داد: البته قرار نیست سامانه شاد جایگزین آموزش و پرورش شود اما کشور به تحول دیجیتالی در فضای آموزشی نیاز دارد و شبکه شاد به عنوان ابزاری کارآمد در این تحول دیجیتال نقش کلیدی خواهد داشت.

وی با تاکید بر نقش شورای عالی فضای مجازی در هماهنگی دستگاه‌های مختلف بیان کرد: ما مصوبات لازم برای ایجاد محتوای غنی، یکپارچه برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان کشور با همکاری بخش خصوصی برای دسترسی همگانی از این محتوای دیجیتال را تدوین خواهیم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH