مدیاتک Dimensity 800U

شرکت مدیاتک از تراشه میان‌رده Dimensity 800U با قابلیت اتصال به شبکه 5G رونمایی کرد

شرکت مدیاتک از چیپست جدید Dimensity 800U رونمایی کرد که استفاده از قابلیت‌های شبکه همراه 5G را برای کاربران تلفن‌های میان‌رده به ارمغان می‌آورد. این تراشه 7 نانومتری از هم‌اکنون به عنوان عضو جدیدی از خانواده تراشه‌های سری Dimensity مدیاتک شناخته خواهد شد. این خانواده چیپست‌هایی مانند Dimensity 720 ،Dimensity 820 ،Dimensity 800 و Dimensity 1000 و +1000 را شامل می‌شود.

تراشه میان‌رده Dimensity 800U یک چیپست هشت هسته‌ای است که دو هسته ARM Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز در آن تعبیه شده‌اند. واحد پردازش گرافیکی این چیپست از تراشه Mali-G57 شرکت ARM استفاده می‌کند و یک واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) مستقل نیز در آن وجود دارد.

مودم موجود در تراشه جدید شرکت مدیاتک در هردو حالت تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این چیپست فناوری‌ VoNR دوگانه، شبکه‌های استاندارد (SA) و غیراستاندارد (NSA) سازگار با sub-6GHZ را به همراه فناوری تجمیع 5G دو اپراتور (2CC 5G-CA) پشتیبانی می‌کند.

فناوری 5G UltraSave شرکت مدیاتک نیز در این تراشه مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری عملکرد مودم را براساس محیط شبکه و کیفیت انتقال داده بهبود می‌بخشد تا مصرف باتری تلفن کاهش یابد.

اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه Dimensity 800U می‌توانند در حداکثر حالت از رم LPDDR4x (حداکثر فرکانس 2133 مگاهرتز) و حافظه داخلی UFS 2.2 استفاده کنند. هم‌چنین، پشتیبانی از نمایشگرهای فول اچ‌دی پلاس با نرخ رفرش 120 هرتز را هم به موارد بالا اضافه کنید. تراشه مورد بحث ما برای ارایه تجربه بصری بهتر از فناوری +HDR10 و موتور MiraVision PQ مدیاتک برای بهینه‌سازی فناوری HDR به منظور پشتیبانی از ویدیو‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک Dimensity 800U

پردازشگر تصویر این تراشه می‌تواند برای سنسورهای دوربین 64 مگاپیکسل و چهار دوربین اصلی / سلفی استفاده شود. از قابلیت‌‌های دیگر تراشه Dimensity 800U می‌توان به پشتیبانی از چند دستیار‌های صوتی، کاهش نویز برای دو میکروفون، وای‌فای 802.11 ac و بلوتوث نسخه 5.1 اشاره کرد.

مدیاتک ادعا می‌کند که عملکرد این تراشه جدید در بخش‌های CPU و GPU به ترتیب 11 و 28 درصد سریع‌تر از چیپست Dimensity 720 است که در ماه گذشته میلادی معرفی شده بود. تاکنون هیچ تلفن هوشمند مجهز به تراشه‌های Dimensity در بازارهای خارج از چین عرضه نشده است. اما این شرکت به تازگی اعلام کرد که اولین دسته از اسمارت‌فون‌های دارای تراشه Dimensity در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به بازارهای خارج از چین عرضه خواهند شد. تاکنون هیچ جزییاتی درباره اولین اسمارت‌فون مجهز به تراشه جدید Dimensity 800U منتشر نشده است و هنوز مشخص نیست که کدام یک از برندهای تولیدکننده تلفن همراه از این تراشه استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH