اطلاعات مربوط به طراحی و مشخصات آی‌فون 12 پرو مکس لو رفت!

شرکت اپل در تدارک معرفی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری آی‌فون 12 در فصل پاییز پیش رو است. در عین‌حال به تدریج شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون نوآوری‌های غول کوپرتینویی هستیم.

اطلاعات مربوط به مشخصات و قیمت آی‌فون 12 پرو مکس لو رفت

اینبار یک منبع خبری چینی تصویر زنده‌ مربوط به یکی از هندست‌های سری آی‌فون 12 را منتشر کرد؛ تصویری که احتمالا متعلق به آی‌فون 12 پرو مکس است. این هندست گران‌ترین مدل آی‌فون در سال 2020 به‌شمار خواهد رفت.

پنل آبی متالیک نشان‌دهنده بلوکی با 3 حفره بزرگ برای ماژول‌های عادی دوربین و 1 سوراخ کوچک در بخش فوقانی برای استقرار فلاش است. همچنین کوچک‌ترین حفره مخصوص میکروفون نیز در سمت راست ماژول مستقر شده و حفره کوچک تحتانی نیز احتمالا به اسکنر LiDAR اختصاص خواهد یافت. اندازه این اسکنر در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در آی‌پد پرو یا دوربین TOF به‌مراتب کوچک‌تر است.

iPhone 12 Case

بر اساس اطلاعات اولیه آی‌فون 12 پرو مکس از یک نمایشگر اولد 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی، تراشه 5 نانومتری A14 Bionic، رم 6 گیگابایتی، 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه‌داخلی و سیستم‌عامل iOS 14 بهره خواهد برد. دوربین اصلی شامل یک ماژول واید 12 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و یک حسگر TOF سه‌بعدی است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها هندست‌های سری آی‌فون 12 در روز 12 اکتبر (21 مهرماه) معرفی خواهند شد. برخی شایعات پیشین از برگزاری رویداد اپل در روز 10 سپتامبر (20 شهریور) حکایت داشتند؛ اما در این روز احتمالا شاهد رونمایی از آی‌پد 8 ارزان‌قیمت، مدل پیشرفته آی‌پد پرو و همچنین ساعت هوشمند اپل واچ 6 خواهیم بود.

اپل به منظور جبران هزینه‌های مازاد مربوط به فناوری 5G قیمت اجزای مورد استفاده در آی‌فون 12 را کاهش خواهد داد

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی جدید که توسط مینگ چی‌کو؛ تحلیلگر مشهور منتشر شده است؛ اپل به منظور کاهش هزینه‌های فزآینده فناوری 5G و عدم افزایش قیمت خرده‌ فروشی اسمارت‌فون‌های خود در تلاش است تا قیمت‌ قطعات مورد استفاده در آی‌فون 12 را کاهش دهد. این تحلیلگر معتقد است که افزودن قابلیت پشتیبانی کامل از شبکه 5G به یک اسمارت‌فون جدید، هزینه‌های مربوط به قطعات داخلی را 125 تا 135 دلار افزایش خواهد داد. بنابراین کمپانی در جستجوی روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های مربوط به سایر قطعات است.

برد باتری یکی از این قطعات به‌شمار می‌رود. به گفته مینگ چی‌کو اپل در مسیر استفاده از الگوی طراحی ساده‌تر و جمع‌وجورتر همراه با لایه‌های کمتر حرکت می‌کند. استفاده از یک برد هیبریدی برای آی‌فون 12 در مقایسه با قطعه معادل آن در سری آی‌فون 11 حدودا 40 تا 50 درصد ارزان‌تر تمام خواهد شد. بعلاوه این تحلیل‌گر ادعا می‌کند که در سال آینده کمپانی برای گوشی‌های سری آی‌فون 12s از بردهای به‌مراتب ارزان‌تر استفاده خواهد کرد. این قطعه در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در آی‌فون 12 بین 30 تا 40 درصد ارزان‌تر خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها رویداد معرفی سری آی‌فون 12 در اکتبر (مهرماه) سال جاری برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH