کالبدشکافی گلکسی نوت 20 اولترا توسط تیم iFixit دلایل گرم شدن آن‌ را توضیح می‌دهد

متخصصان تیم فنی وبسایت iFixit ضمن انتشار یک مقاله جدید به کالبدشکافی قطعات تشکیل‌دهنده اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا پرداخته‌اند. بدین‌ترتیب امکان بررسی دقیق‌تر اجزای زیرین ماژول غول‌پیکر دوربین در اسمارت‌فون استایلوس‌دار 1300 دلاری سامسونگ و برادر ارزان‌قیمت‌تر آن فراهم شده است. تیم iFixit با کمال تعجب دریافت که هر 2 گوشی فاقد محفظه بخار و لوله‌های حرارتی مسی هستند که سامسونگ برای خنک کردن پردازنده هندست‌های پیشین خود حین اجرای طولانی‌مدت بازی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کرد. iFixit حین کالبدشکافی‌های خود متوجه شد که سامسونگ در عوض به‌کارگیری لوله‌های مسی از پد حرارتی گرافیتی چندلایه در هر یک از هندست‌ها استفاده کرده است. کارشناسان iFixit در گزارش خود اعلام کردند که کانال یوتیوبی JerryRigEverything نیز موفق به کشف نمونه‌ای از این پدها شده است. اما موضوع شگفت‌آور اینکه حداقل یکی دیگر از گوشی‌های گلکسی نوت 20 اولترا دارای لوله‌های حرارتی مسی و محفظه بخار خنک‌‌کننده است.

سامسونگ در عوض استفاده از لوله‌های مسی از لایه‌های گرافیتی با حجم بالا بهره گرفته است

هنوز کاملا روشن نیست که چرا برخی هندست‌ها در عوض استفاده از لوله‌‌های مسی مجهز به پدهای حرارتی گرافیتی هستند؛ اما این پدیده احتمالا موجب نگرانی خواهد شد. برخی کارشناسان در ارزیابی‌های خود روی گلکسی نوت 20 اولترا اعلام کردند که دمای این اسمارت‌فون فارغ از نحوه استفاده کاربران افزایش پیدا می‌کند.

گلکسی نوت 20 اولترا با دمایی فراتر از حد انتظار کار می‌کند

وبسایت Android Authority در ارزیابی خود اعلام کرد که “دمای گلکسی نوت 20 اولترا همواره افزایش یافت. بنابراین با استفاده از دوربین یا اجرای بازی‌ها  هندست شما داغ می‌شود.” همچنین به گفته آن‌ها میزان افزایش دمای این هندست در مقایسه با گوشی‌‌های مشابه مجهز به تراشه‌ اسنپ‌دراگون به‌مراتب بیشتر است. وبسایت Wired UK اعلام کرد که “تنها دانلود بازی فورتنایت موجب شد تا دمای گلکسی نوت 20 اولترا بیش از حد مورد انتظار ما افزایش پیدا کند.” وبسایت PCWorld به منظور سنجش دمای بیش از 100 درجه فارنهایت حین قرارگیری دستگاه زیر بار پردازشی سنگین از یک دماسنج مادون‌قرمز استفاده کردند. کارشناسان وبسایت SamMobile نیز خاطرنشان کردند که “با ضبط ویدیوهای 8K برای مدت تنها 5 تا 6 دقیقه دمای گوشی تا 45 الی 46 درجه سانتی‌گراد افزایش یافت.” 2 مورد از ارزیابی‌های فوق با کمال شگفتی به عرضه برخی اسمارت‌فون‌های رقیب با سیستم‌های خنک‌کننده اختصاصی اشاره نموده‌اند؛ سامانه‌هایی که بسیاری از کارشناسان منتظر مشاهده آن‌ها در پرچم‌داران جدید سامسونگ بودند.

نکته حائز اهمیت اینکه یکی از کارشناسان وبسایت The Verge با نام دیتر بون هنگام بررسی گلکسی نوت 20 اولترا چنین مشکلی را مشاهده نکرد؛ اما احتمالا برخی هندست‌ها دارای سیستم خنک‌کننده متفاوتی هستند. مشتریان پیش از خریداری اسمارت‌فون‌های گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا احتمالا مایل هستند تا از نوع سیستم خنک‌کننده هندست خود و عدم وجود مشکلات احتمالی در آن مطلع شوند.

سامسونگ به درخواست ادای توضیح حول این مشکل هیچ واکنشی نشان نداده است؛ لذا هرگونه اظهارنظر قطعی در مقطع کنونی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. صرفنظر از تعویض عجیب و غریب محفظه بخار و لوله‌های مسی با لایه‌های گرافیتی، کارشناسان iFixit به نکات جالبی پیرامون مادربردهای جدید اشاره نموده‌اند. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ این مدارها را به شکل سلاح‌هایی طراحی کرده که توسط جنگ‌افزارهای غول‌پیکر سریال جنگ ستارگان به‌کار گرفته شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH