تست سقوط گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ را از اینجا ببینید

کمپانی سامسونگ در تولید پرچم‌دار جدید گلکسی نوت 20 اولترا از ورق‌های محافظ گوریلا گلس Victus در قسمت‌های پشتی و جلویی دستگاه بهره برد. این روکش محافظ به‌عنوان جانشین گوریلا گلس 6 عرضه شده و در برابر خراشیدگی و خردشدگی مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهد.

کانال یوتیوبی PhoneBuff تست‌های سقوط معمول خود را بر روی این هندست اجرا نموده و نتایج نهایی را با اسمارت‌فون پرچم‌دار اپل یعنی آی‌فون 11 پرو مکس مقایسه نموده است.

 

معمولا سقوط گوشی روی پنل پشتی در مقایسه با پنل جلویی عواقب وخیم‌تری را به‌دنبال خواهد داشت؛ زیرا برجستگی ماژول دوربین موجب کاهش سطح مقطع تماس می‌شود. در مقابل سقوط از سمت جلو امکان توزیع انرژی روی سطحی هموار با مساحتی بسیار بیش‌تر را فراهم می‌کند. در واقع پیکره‌بندی دوربین موجب ایجاد نقاط ضعفی در هندست‌ها می‌شود؛ اما لزوما بر مقاومت آن‌ها در برابر صدمات موثر نخواهد بود.

با توجه به این نکته عملکرد روکش گوریلا گلس Victus در مقایسه با پوشش گوریلا گلس 6 آی‌‌فون به میزان قابل‌توجهی بهتر است. اگرچه ماژول دوربین مستطیلی‌شکل دچار خراش‌های جزئی شده و روکش شیشه‌ای مجاور آن نیز خرد شده است؛ اما هندست سامسونگی به وضوح وضعیت بهتری نسبت به آی‌فون دارد.

دومین تست انجام شده به سقوط اسمارت‌فون از قسمت‌های گوشه‌ای و زوایا مربوط می‌شود. در این تست معمولا فرآیند سقوط اسمارت‌فون‌ روی قسمت‌های گوشه‌ای بدنه بارها تکرار می‌شود. بنابراین بدیهی است که تولیدکنندگان به منظور افزایش مقاومت این قسمت‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند. بدین‌ترتیب حواشی گوشی دچار خراشیدگی جزئی می‌شود؛ اما این موضوع بر ظاهر و عملکرد دستگاه هیچ تاثیری نخواهد داشت.

تصاویر اسکرین‌شات تهیه شده از ویدیو که کیفیت عملکرد هر 2 گوشی در تست‌های سقوط را نمایش می‌دهند

در تست سقوط روی پنل جلویی، گلکسی نوت 20 اولترا بسیار برتر از آی‌فون 11 پرو مکس ظاهر می‌شود؛ به گونه‌ای که پنل جلویی پس از 10 نوبت سقوط در امان مانده و خراشیدگی‌های جزئی صرفا زیر نور مستقیم قابل مشاهده هستند. بهره‌مندی از یک گوشی مقاوم حقیقتا حائز اهمیت است؛ خصوصا هنگامی‌که قیمت‌گذاری پایه آن از مبلغ 1299 دلار آغاز شود. به گفته شرکت کورنینگ دسترسی به روکش گلس جدید و مستحکم‌تر در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است که با گذر زمان به جیب کاربران بازخواهد گشت و مشتریان به منظور حفاظت مطلوب از گجت‌های خود مایل به پرداخت هزینه اضافی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH