TSMC برنامه‌ خود برای احداث کارخانه تولید تراشه‌های 2 نانومتری را اعلام کرد

اکنون کمپانی TSMC در حال میزبانی از کنفرانس سالیانه خود است و پس از اعلام نقشه راه خود برای 2 سال آینده اطلاعات جالب‌توجه دیگری را به اشتراک گذاشته است. در حال حاضر این شرکت تولیدکننده تراشه در راستای راه‌اندازی خطوط تولید 2 نانومتری خود تلاش می‌کند؛ فرآیندی که با احداث یک کارخانه و مرکز تحقیق و توسعه آغاز می‌شود. بدین منظور کمپانی حدودا 8000 نفر را به خدمت خواهد گرفت. تراشه‌های 2 نانومتری دربردارنده تحولی انقلابی نسبت به انواع 3 نانومتری بوده و احتمالا تا پایان سال 2022 در دستگاه‌های مصرفی به‌کار گرفته خواهند شد.

TSMC پیش‌تر با هدف گسترش مرکز تحقیق و توسعه خود اقدام به خریداری زمینی در منطقه Hsinchu نمود. این خبر از سوی YP Chin؛ معاون ارشد کمپانی تایوانی موردتائید قرار گرفت. تراشه‌های 2 نانومتری در عوض به‌کارگیری فناوری FinFET مورد استفاده توسط تراشه‌های 3 نانومتری بر پایه تکنولوژی Gate-All-Around) GAA) توسعه خواهند یافت. عملیاتی شدن فناوری جدید GAA به منزله جهشی چشمگیر و دستاوردی بزرگ در حوزه فرآیند‌های تولید نیمه‌هادی‌ها به‌شمار می‌رود.

سامسونگ؛ اصلی‌ترین رقیب کمپانی TSMC پیش‌تر از تصمیم خود مبنی بر به‌کارگیری فناوری GAA در فرآیند تولید تراشه‌های 3 نانومتری تا سال 2022 خبر داد. حضور یک بازیگر دیگر در میدان رقابت یقینا مفید خواهد بود. چنین پدیده‌ای به تولیدکنندگان امکان خواهد داد تا به تلاش‌های بی‌وقفه خود ادامه داده و قیمت تراشه‌های تولیدی برای سازندگان اسمارت‌فون را در سطح نسبتا پایینی حفظ نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH