تولید کنندگان محتوای آموزشی

اینترنت نیم بها برای تولیدکنندگان محتوای آموزشی در فضای مجازی

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، برای حمایت و تسهیل از تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی، شرایط ویژه‌ای برای تولید کنندگان محتوای آموزشی داخلی در نظر گرفته شده است.

با توجه به اندک زمان باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین، تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای بهبود شرایط تحصیلی دانش آموزان خواهد بود.

از زمان شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و تعطیلی مدارس، تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی رشد قابل توجهی داشته و بسیاری از کسب و کارهای مجازی و استارتاپ‌های مختلف در زمینه تولید محتوای آموزشی راه‌اندازی شده که نیاز به حمایت دارند.

سازمان فناوری اطلاعات ایران به همین دلیل طی اطلاعیه جدید خود اعلام کرد که طبق مصوبه شماره 237 و 248 کمیسیون تنظیم مقرارت ارتباطات که به در نظر گرفتن ترافیک نیم‌بها و سرعت متفاوت برای تولید کنندگان محتوای آموزشی اشاره دارد، اپراتورهای داخلی موظف شده‌اند با تفکیک اینترنت داخلی از بین‌الملل، مصرف اینترنت داخلی برای تولید کنندگان محتوای آموزشی را ترجیحا به صورت نیم‌بها و نصف اینترنت بین‌الملل محاسبه کنند.

بر اساس این اعلامیه تمامی کسب ‌‎و کارهایی که در حوزه تولید محتوای آموزشی فعالیت دارند، می‌توانند با وارد کردن اطلاعات برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود در سامانه درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران، نسبت به نیم‌بها کردن مصرف اینترنت سامانه‌ها یا اپلیکیشن‌های خود اقدام کنند.

نکته قابل توجه آن است که سرور این برنامه‌ها باید در داخل کشور میزبانی شود. همچنین در این اطلاعیه ذکر شده که به دلیل پیچیدگی فنی این فرایند، مراحل انجام کار از زمان ثبت نام تا زمان فعال سازی، یک ماه به طول می‌انجامد.

بر این اساس کسب و کارهایی که در زمینه تولید محتوای آموزشی داخلی فعالیت دارند، می‌توانند سایت، سامانه یا اپلیکیشن‌های خود را وارد فهرست تعرفه نیم‌بها کنند. با این اتفاق تمامی کاربران این کسب و کارها برای استفاده از خدمات آموزشی هزینه نصف ترافیک بین‌الملل را پرداخت خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH