همکاری سامسونگ الکترونیکس و کورنینگ در زمینه ساخت شیشه UTG برای گوشی‌های تاشو

سامسونگ یکی از شرکت‌های پیشگام در حوزه تولید اسمارت‌فون‌های تاشو به‌شمار می‌رود. این کمپانی اخیرا از گوشی گلکسی زد فولد 2 به‌عنوان سومین دستگاه تاشوی خود رونمایی کرد. پیش از این رویداد اخباری منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ الکترونیکس به منظور توسعه شیشه تاشوی اختصاصی خود با کمپانی کورنینگ همکاری نموده است.

صفحه‌نمایش، روکش نمایشگر و لولا 3 قسمت کلیدی و مهم در یک اسمارت‌فون تاشو به‌شمار می‌روند. ورژن اولیه گلکسی فولد از CPI (پلی‌آمید بی‌رنگ) به‌عنوان روکش نمایشگر استفاده کرد. این روکش به اندازه شیشه فوق‌العاده باریک (UTG) مورد استفاده در 2 دستگاه تاشوی دیگر کمپانی با اسامی گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد 2 مقاوم نیست.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ دیسپلی 2 کمپانی مستقل به‌شمار می‌روند. سامسونگ دیسپلی پنل‌های اولد موردنیاز برای تقریبا تمامی دستگاه‌های تولید شده توسط سامسونگ الکترونیکس (به جز هندست آینده گلکسی M51) را تامین می‌کند. بعلاوه سامسونگ دیسپلی مسئولیت تامین روکش‌های UTG برای سامسونگ الکترونیکس را بر عهده دارد. این روکش‌ها توسط کمپانی DOWOO INSYS و با استفاده از لایه‌های شیشه‌ای تامین شده توسط شرکت SCHOTT AG تولید می‌شوند. بنابراین واحد تجهیزات الکترونیکی سامسونگ برای خریداری نمایشگر و روکش محافظ آن ناچارا بایستی مبالغ زیادی را پرداخت نماید.

پیش‌تر در ماه آوریل یک گزارش مخابره شده توسط وبسایت کره‌ای ETNews ادعا کرد که سامسونگ الکترونیکس به منظور کاهش هزینه کلی ساخت دستگاه‌های تاشوی خود به‌دنبال تولید روکش‌های UTG اختصاصی بوده است. این گزارش خاطرنشان کرد که خریداری روکش UTG برای هر دستگاه گلکسی زد فلیپ 40 دلار هزینه در برخواهد داشت؛ در حالی‌که خریداری شیشه تخت مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های معمولی تنها 2 دلار هزینه دارد.

این پدیده یکی از دلایل گران بودن دستگاه‌‌های تاشو به‌شمار می‌رود. اما در سال‌های آینده این رویه احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد؛ چرا که یک گزارش منتشر شده توسط ETNews ادعا می‌کند که سامسونگ الکترونیکس موفق به انعقاد قرارداد همکاری با کورنینگ در زمینه توسعه شیشه UTG اختصاصی خود شده است. این خبر پس از آن مطرح می‌شود که کمپانی پتنت مربوط به 3 گونه مختلف از روکش‌های نمایشگرهای تاشو را ثبت کرد. از این تعداد 2 مورد شامل روکش‌های UTG هستند.

مدل برنزی‌رنگ سامسونگ گلکسی زد فولد 2 5G

گزارش جدید خاطرنشان می‌کند که بر اساس اعلام منابع خبری در صنعت نمایشگر، واحد کسب‌وکار ارتباطات موبایلی و IT در سامسونگ الکترونیکس اخیرا فرآیند دریافت بسترهای شیشه‌ای ضروری از شرکت کورنینگ را آغاز نموده است. این پدیده بدان معناست که کمپانی به بهبود عملکرد خود طی ماه‌های آینده ادامه خواهد داد؛ موضوعی که به‌معنای تقویت اعتمادبه نفس و توان رقابت با سامسونگ دیسپلی خواهد بود. همچنین این وضعیت موجب پیدایش فضای رقابتی میان سایر تولیدکنندگان گلس ظرف چند سال آینده شده و نهایتا هزینه کلی ساخت اسمارت‌فون‌های تاشو را کاهش خواهد داد. از سوی دیگر اکنون سامسونگ دیسپلی بر مقوله تنوع‌بخشی به مشتریان خود تمرکز نموده است؛ چرا که این کمپانی نمی‌تواند بر سامسونگ الکترونیکس تکیه نماید. در واقع سامسونگ الکترونیکس پیش‌تر پنل‌های اولد موردنیاز برای اسمارت‌فون‌های تاشوی خود را از هواوی دریافت کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH