سامسونگ پتنت مربوط به طراحی یک اسمارت‌فون شفاف را ثبت کرد

پتنت اخیرا ثبت شده توسط سامسونگ نشان‌دهنده الگوی طراحی یک اسمارت‌فون شفاف همراه با حواشی باریک است. این پتنت بر پایه فناوری جدید نمایشگر که توسط غول کره‌ای توسعه یافته؛ طراحی شده است. بر اساس محتوای اسناد منتشر شده این فناوری امکان ساخت یک دستگاه کاملا شفاف را فراهم می‌کند؛ در حالی‌که کاربران کماکان به اعمال مرتبط با نمایشگر به‌طور کامل دسترسی خواهند داشت.

به منظور کمک به تجسم هرچه بهتر این طراحی آینده‌نگرانه کاربران وبسایت LetsGoDigital با همکاری یک هنرمند طراح سه‌بعدی با نام Giuseppe Spinelli و معروف به Snoreyn اقدام به تولید چندین تصویر از فناوری به ثبت رسیده نمودند. این شخص هنرمند در تصاویر طراحی شده نمایی کلاسیک از رابط کاربری One UI بر روی یک نمایشگر شفاف را نمایش داده است؛ طرحی که ظاهر بالقوه دستگاه مجهز به این فناوری را نشان می‌دهد.

تصاویری که با همکاری وبسایت LetsGoDigital و یک طراح سه‌بعدی با نام Giuseppe Spinelli تولید شده‌ است

البته در حال حاضر چنین دستگاه‌هایی دارای جنبه کاملا مفهومی هستند و امکان تولید محصولاتی از این دست مستلزم توسعه هرچه بیش‌تر بسیاری از جنبه‌های دیگر طراحی خواهد بود. به منظور تبدیل این طرح مفهومی به واقعیت سامسونگ بایستی نسخه‌های شفافی از قطعات داخلی گوشی را تولید نموده یا موفق به یافتن روشی برای گنجاندن آ‌ن‌ها درون حواشی فوق‌العاده باریک دستگاه شود. هیچ‌کدام از این 2 راهکار ابدا پیش پا افتاده به‌نظر نمی‌رسند.

یک پرسش اساسی دیگر احتمالا این است که کاربران بنا بر چه دلایلی خواهان یک نمایشگر شفاف هستند؟ اگرچه تبلیغ عمومی استفاده از یک اسمارت‌فون منحصربه‌فرد نزد سایرین احتمالا ایده چندان هوشمندانه‌ای به‌نظر نمی‌رسد؛ اما چنین نمایشگری احتمالا دارای مزایایی نظیر امکان استفاده از صفحه‌نمایش لمسی 2 طرفه خواهد بود. همچنین تجارب واقعیت‌افزوده بخش دیگری از مزایای چشمگیر این فناوری به‌شمار می‌روند.

در این میان سایر شرکت‌ها نیز توجه خود را بر روی طرح‌های مفهومی مشابه متمرکز نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پتنت نمایشگر شفاف سونی در سال 2018 یا طرح Concept One شرکت وان‌پلاس اشاره کرد. اگرچه محبوبیت و امکان تولید این طرح فوق مدرن هنوز مشخص نیست؛ اما طرح مفهومی فوق یقینا جالب‌توجه و تحسین‌برانگیز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH