آموزش استفاده از قابلیت Restrict در اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی عالی جهت به‌اشتراک‌گذاری خلاقیت‌ها است، اما در این فضا نیز افراد قلدر و مزاحم وجود دارند. با محدود کردن افراد در اینستاگرام می‌توانید کنترل بیشتری بر حساب خود داشته و همچنین تعاملات ناخواسته را نیز کاهش دهید.

قابلیت Restrict (محدود کردن) در اینستاگرام چگونه کار می‎کند؟

Restrict یکی از قابلیت‌های جدید حریم خصوصی این شبکه اجتماعی است. هنگامی‌که شما به محدود کردن افراد خاصی در اینستاگرام می‌پردازید، آنگاه نظرات (کامنت‌های) این اشخاص فقط به خودشان نمایش داده می‌شود. بنابراین سایر کاربران قادر به مشاهده نظرات آن‌ها نخواهند بود. اگر بخواهید می‌توانید نظرات افراد محدود شده را نیز با لمس کردن کلید “See Comment”، مشاهده کنید. در اینجا می‌توانید نظرات موردنظر را عمومی کرده، آن‌ها را حذف و یا اینکه به کلی از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

محدود کردن افراد در اینستاگرام

همچنین اشخاص محدود شده نیز نمی‌توانند مستقیما در دایرکت به شما پیام دهند. پیام‌های این حساب‌ها به بخش “Message Requests” منتقل خواهند شد. همچنین هیچ اعلانی را نیز از جانب این حساب‌ها دریافت نخواهید کرد. شما می‌توانید پیام‌های چنین حساب‌هایی را در بخش “Message Requests” بخوانید، اما طرف مقابل شما نمی‌تواند بفهمد که شما چه زمانی این کار را انجام داده‌اید. همچنین فعال بودن شما نیز به این اشخاص نشان داده نخواهد شد.

نکته مثبت این قابلیت این است که طرف مقابل شما از این موضوع باخبر نمی‌شود. چنین افرادی نخواهند فهمید که شما آن‌ها را محدود کرده‌اید. کاربر محدود شده همچنان می‌تواند پست‌های شما را مشاهده و لایک کرده و همچنین استوری‌های شما نیز به آن‌ها نشان داده می‌شوند.

در اصل، حساب اینستاگرام شما برای چنین افرادی به حالت “فقط قابل مشاهده” تغییر وضعیت می‌دهد. این کاربران می‌توانند فعالیت‌های شما را دنبال کنند، اما امکان تعامل با شما و یا پست‌هایتان را نخواهند داشت.

شیوه محدود کردن افراد در اینستاگرام

از طریق پروفایل یا نظرات یک کاربر می‌توانید وی را محدود کنید. روش بیان شده در این مقاله در اپلیکیشن اندروید و iOS اینستاگرام و همچنین وب‌سایت این شبکه پرمخاطب قابل استفاده است.

جهت محدود کردن افراد از طریق پروفایل آن‌ها، باید به پروفایل شخص موردنظر مراجعه کرده و سپس کلید منو را در گوشه بالا سمت راست، لمس کنید.

محدود کردن افراد در اینستاگرام

در اینجا باید گزینه “Restrict” را برگزینید.

محدود کردن افراد در اینستاگراماگر اولین باری باشد که از این ویژگی استفاده می‌کنید، آنگاه پیامی به شما نشان داده شده و در آن، در مورد محدود کردن اشخاص، توضیحاتی داده می‌شود. در ادامه باید کلید “Restrict Account” را انتخاب کنید. دفعه بعد مجبور نیستید که چنین فرایندی را طی کنید.

 

محدود کردن افراد در اینستاگرام

اکنون اینستاگرام به شما می‌گوید که کاربر موردنظر، محدود شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید کلید “Learn More” را لمس کنید. جهت بازگشت به پروفایل طرف مقابل، باید گزینه “Dismiss” را انتخاب کنید.

محدود کردن افراد در اینستاگرام

از طریق بخش نظرات نیز می‌توانید اشخاص را محدود کنید. جهت انجام این کار باید اظهارنظر شخص موردنظر را پیدا کرده و سپس بر روی آن، به سمت چپ سوایپ کنید. از میان گزینه‌های ظاهر شده، کلید “Report” را انتخاب کنید.

در ادامه باید گزینه “Restrict” را لمس کنید.

در آینده اگر نظرتان عوض شد و خواستید که تغییرات را معکوس کنید، آنگاه باید به پروفایل شخص موردنظر رفته، بر روی منوی سه-نقطه‌ای ضربه زده و سپس گزینه “Unrestrict” را انتخاب کنید.

محدود کردن افراد در اینستاگرام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH