شیائومی پتنت مربوط به یک اسمارت‌فون با ماژول دوربین پاپ‌آپ دوگانه را به ثبت رساند

کمپانی شیائومی اخیرا پتنت جدیدی از یک اسمارت‌فون را ثبت کرد. این خبر احتمالا تا حدودی عادی به‌نظر می‌رسد؛ اما با بررسی دقیق‌تر دلیل اهمیت آن آشکار خواهد شد. این پتنت مربوط به یک گوشی موبایل عجیب است. آیا شما نیز به‌دنبال اسمارت‌فونی هستید که نمایشگر آن فاقد هرگونه ناچ یا حفره آزاردهنده جهت استقرار دوربین جلویی دستگاه باشد؟ چنان‌چه پاسخ شما مثبت است؛ در این‌صورت توصیه می‌شود تا به پتنت جدید شرکت شیائومی نگاهی بیندازید.

وبسایت LetsGoDigital مطابق روال معمول به منظور یافتن پتنت‌های جالب و عجیب و غریب همواره به جستجو در پایگاه داده دفاتر ثبت اختراع می‌پردازد. وبسایت مذکور این‌بار موفق به کشف پتنت جدیدی از کمپانی شیائومی شده است. کارشناسان LetsGoDigital با مراجعه به وبسایت اداره مالکیت معنوی دولت چین موفق به یافتن تصاویری از یک اسمارت‌فون عجیب شیائومی شدند.

این تصاویر به وضوح نشان می‌دهند که کمپانی چینی به‌دنبال تولید یک اسمارت‌فون تمام‌صفحه بدون هرگونه سنسور دوربین قابل رویت در قسمت‌های پشتی و جلویی گوشی است. راز نهفته در سبک طراحی موردنظر این است که 4 حسگر دوربین در قسمت فوقانی دستگاه پنهان شده است. این سنسورها بر روی 2 ماژول کشویی مستقر بوده و 2 عدد از آن‌ها روبه جلو و 2 عدد دیگر به سمت پشت گوشی قرار دارند. اما این 2 ماژول مستقیما از جای خود خارج نمی‌شوند؛ بلکه به‌صورت متمایل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. بدین‌ترتیب مهندسان به ایده دوربین‌های پاپ‌آپ تنوع بخشیده و آن‌ها را از حالت یکنواخت و خسته‌کننده فعلی  خارج می‌کنند. اما ماژول‌های جمع‌شونده فاقد فضای کافی جهت استقرار فلاش LED بودند. بنابراین فلاش کماکان در قسمت پشتی هندست قرار دارد.

شایان به ذکر است که ماه گذشته کمپانی شیائومی از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار می 10 اولترا، ردمی K30 اولترا، یک تلویزیون شفاف منحصربه‌فرد و چندین محصول دیگر رونمایی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH