بررسی یخچال و فریزرهای دوقلوی RR30 و RZ30 سامسونگ  

یخچال ما خیال یخچال شدن نداشت و هر روز بیشتر ناامیدمان می‌کرد. حالت اتوماتش خراب شده بود و بدون خاموشی یکسره با سروصدای زیاد روشن بود. برفک‌ها فضای داخل یخچال را اشغال کرده بودند و مادرم برای آب کردن آنها همیشه دست به سشوار بود. اینجا بود که آب روی سرامیک آشپزخانه جاری می‌شد. برای تعمیر هم راهی  وجود نداشت چون مدل یخچال ما قدیمی شده بود. شرایط‌ نشان از این واقعیت می‌داد که ما هرچه سریعتر به یک یخچال جدید نیازمندیم.

اما باید چند نکته مهم را در مورد سبک زندگی جدید را مد نظر قرار می‌دادیم. در زمانی که تمام افراد جامعه برای حفظ سلامتی خود مجبورند که رفت و آمدهای خود را به بیرون محدود کنند، ما نیز باید یخچالی بزرگ و با ظرفیت خریداری می‌کردیم که در عین حال توانایی تازه نگهداشتن  مواد غذایی را نیز داشته باشد. با مشورت دوستانم با یخچال فریزر دوقلوی سامسونگ آشنا شدم. یخچال و فریزری که با گنجایش محفظه‌های خود هم مشکل ظرفیت محدود را حل می‌کردند و هم چالش تازه نگه داشتن مواد غذایی را از میان بر می‌داشت.

دو قلوهای مستقل

با یخچال و فریزرهای دوقلوی سامسونگ که قابلیت جدا بودن از یکدیگر را دارند، می‌توانید در صورت کوچک بودن آشپزخانه، فریزر را در جای دیگری از خانه قرار دهید، بهتر است بدانید آنها اگرچه دوقلو هستند، اما کاملا قدرتمند و مستقل ازیکدیگر رفتار می‌کنند.

در واقع دیگر عواملی مانند متراژ آشپزخانه یا راه پله‌های باریک‌ ساختمان، شما را از داشتن یک یخچال توانمند و پرظرفیت محروم نمی‌کند. البته درصورت داشتن فضای کافی می‌توانید آنها را درکنار هم قرار دهید.

به علاوه، این یخچال‌ها مجهز به قابلیت درب معکوس شونده هستند. این یعنی شما می‌توانید درب‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که از سمت راست یا چپ باز شوند و این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که چیدمان وسایل آشپزخانه تحت شعاع باز شدن درب یخچال قرار نگیرد و شما آزادی عمل بیشتری در این مورد داشته باشید.

دوقلوهای با ظرفیت

با یخچال و فریزرهای دوقلوی سامسونگ می‌توانید مقادیر زیادی از خریدهای خود را بدون اینکه نگران از دست دادن طراوت و ویتامین‌های مغذی مواد غذایی باشید، در یخچال و فریزر قرار دهید. در قسمت یخچال علاوه ‌بر طبقات و کشوها، محفظه‌ «Fresh Zone» هم در نظر گرفته شده است تا در دمای مناسب اقدام به سرد کردن مواد غذایی، میوه و سبزیجات کند. روی درِ یخچال هم، طبقات متعددی تعبیه شده است.

قابلیت «جریان چندگانه»Multi Flow  این اطمینان را ایجاد می‌کند که تمامی مواد در همه قفسه و کشوها به یک اندازه خنک شوند و دمای دستگاه همیشه بر روی یک مقدار ثابت و یکنواخت حفظ شود و مواد غذایی برای مدت زمان طولانی‌تری تازه بمانند. ویژگی «بدون برفک واقعی» این یخچال‌ها با ایجاد شرایط خنک کنندگی یکنواخت، هر گونه برفک یا توده های یخی را از بین می‌برد.

با کشوهای متعدد و جادار این نوع یخچال و فریزرها، مواد غذایی و خوراکی‌ها به خوبی قابل رویت و منظم چیده می‌شوند و شما می‌توانید از این دسترسی راحت و آسان لذت ببرید. ضمنا در میان محفظه‌های داخل یخچال قفسه‌ای با لبه‌های برگردان وجود دارد که این قابلیت باعث می‌شود هنگام باز کردن درِ دستگاه، موادغذایی گردی از قبیل پرتقال از قفسه پایین نیفتند.

حفاظ درب عمیق «Deep Door Guard» در این نوع یخچال‌‌‌‌‌ها در واقع سردترین نقطه یخچال برای خنک کردن سریع مایعات است. در فریزر نیز، حفاظ درب انجماد ملایم «Soft Frost Door Guard»  برای جلوگیری از سفت شدن بیش از حد بستنی یا تشکیل یخ بر روی این نوع مواد غذایی تعبیه شده است.

ضمنا طراحی مخصوص و فناورانه «کشوی بزرگ کنترل رطوبت» تفاوت میوه‌ها و سبزیجات را به خوبی درک می‌کند. چون در اصل این دو گروه مواد غذایی از نیازهای رطوبتی متفاوتی برخوردارند. شما به آسانی می‌توانید صرفاً با بستن یا باز نگه داشتن نوار کنترل، درجه رطوبت بهینه برای مواد غذایی را تنظیم کنید و آنها را برای مدت زمان طولانی‌تری تازه نگه دارید. این کشو به اندازه کافی بزرگ است و می توان همه چیز از هندوانه‌های بزرگ گرفته تا کدو حلوایی را در آن جای داد.

دوقلوهای کم‌مصرف

یخچال و فریزر دوقلوی سامسونگ همچنین مجهز به سیستم روشنایی «تاور ال ای دی» است. این قابلیت باعث می‌شود محفظه داخلی دستگاه سرشار از نور و زیبایی شود و پیدا کردن مواد در آن ساده‌تر باشد. مضاف بر آن هیچ نوع گرمایی از این سیستم ساطع نمی‌شود و مصرف انرژی آن بسیارکمتر از لامپ های متداول است. روی در یخچال هم یک آبریز بیرونی نصب شده است که اگر منبع آن را پر کنید، می‌توانید بدون نیاز به باز و بسته کردن در و اتلاف انرژی به آب خنک دسترسی داشته باشید. در قسمت فریزر هم درصورتی که به یخ نیاز داشتید، کافی است یخساز چرخشی را روشن کنید. یخ‌ها به جایخی پایین می‌ریزند، محفظه ای که جهت دسترسی آسان‌تر روی بدنه بیرونی (در مدل RR30) تعبیه شده است.

مصرف انرژی این دستگاه‌ها بسیار کم بوده و آن‌ها را در رده‌‌‌ محصولات بهینه با رتبه انرژی A++  اتحادیه اروپا قرار داده است. صرفه جویی در مصرف انرژی ضمن حمایت از محیط زیست به کاهش مبلغ قبض برق نیز کمک شایانی می‌کند. ضمنا می‌توانید با کمک عملکردهای «حالت تعطیلات» و حالت «اکو» نیز چندجانبه در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.

دوقلوهای هوشمند

سیستم «سنسور هوشمند» این مدل از یخچال وفریزرهای سامسونگ از تعدادی سنسور داخلی و خارجی برای بهینه سازی درجه دما، رطوبت و کاهش مصرف انرژی استفاده می‌کند و مصرف انرژی کمپرسور اینورتر دیجیتال آن از کمپرسورهای معمولی کمتر است، چون تنظیمات تعدیل کننده را بر اساس الگوهای مصرف کاربر هماهنگ می‌کند.

نمایشگر ال‌ای‌دی لمسی که روی در نصب شده‌اند، امکان کنترل کامل تنظیمات دستگاه را به سادگی برای کاربران فراهم می سازند. شما از این طریق می‌توانید تنظیمات دما را تغییر دهید یا در صورت تمایل به خنک شدن سریع مواد غذایی ویژگی «سرمایش قدرتمند» Power Cool  را انتخاب کنید. کشوی «انجماد سریع» نیز یکی دیگر از نوآوری‌های به کار رفته در این نوع یخچال و فریزرهاست. کشوی «انجماد سریع» این امکان را برای شما فراهم می سازد تا انواع گوشت را به سرعت فریز کنید و در عین تازگی، طعم و مواد مغذی آنها را حفظ نمایید. همچنین می توانید از این محفظه برای خنک کردن نوشیدنی ها ظرف ۳۰ دقیقه استفاده کنید.

یخچال‌ و فریزرهای دوقلوی سامسونگ در دو مدل RR30 و RZ30 در بازار موجود است. این دوقلوهای چندبعدی مجموعه‌ای هوشمند و کارآمد به‌شمار می‌روند‍ که به خوبی نیازهای یک خانواده‌ متوسط تا بزرگ را برطرف می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH