اپل به‌دلیل خسارات مالی بازی فورتنایت از شرکت Epic شکایت کرد

نبرد حقوقی میان شرکت‌های اپل و Epic به تدریج شدت یافته و تا حدودی از کنترل خارج شده است. Epic اخیرا دادخواستی را ثبت کرده که می‌تواند اپل را به بازگرداندن مجدد بازی فورتنایت به فروشگاه اپ استور وادار نماید. اکنون بر اساس گزارش جدید نشریه رویترز به‌نظر می‌رسد که اپل نیز به‌دنبال تغییر معادلات بازی بوده و اقدامات تقابلی علیه Epic را آغاز نموده است.

دادخواست حقوقی علیه Epic به منظور جبران خسارات مالی ناشی از نادیده گرفتن تعرفه کارمزد اپ استور و سایر خسارات ناشی از عدم امکان دسترسی به فورتنایت از طریق فروشگاه اپل تنظیم شده است. چنین اقدامی تا حدودی مضحک به‌نظر می‌رسد؛ زیرا اپل شخصا نخستین بار به دلیل نقض شرایط و ضوابط اپ استور توسط کمپانی Epic اقدام به حذف فورتنایت از فروشگاه اختصاصی خود کرد.

اپل ضمن درخواست غرامت بابت درآمد از دست رفته اپ استور به‌دنبال دریافت خسارت به‌خاطر آسیب وارد شده به شهرت خود در اثر به‌راه افتادن نبرد حقوقی اخیر و همچنین کمپین عمومی راه‌اندازی شده توسط Epic برای ارائه تصویری منفی از اپل است. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ تمامی ماجرا از هر 2 جانب کنایه‌آمیز به‌نظر می‌رسد.

چنان‌چه Epic به قوانین و مقررات عمل می‌کرد؛ هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شد. چنین نظری در خصوص اپل نیز قابل طرح است؛ زیرا اگر اپل بازی فورتنایت را از فروشگاه اپ استور حذف نمی‌کرد؛ در این‌صورت از درآمد اپلیکیشن مذکور محروم نمی‌شد. بعید است که جدال حقوقی میان 2 کمپانی در آینده‌ای نزدیک به پایان برسد؛ اما پیامدهای چنین نبردی می‌تواند بسیار چشمگیر باشد. چندین سازمان تنظیم مقررات در سراسر جهان پیش‌تر شرکت‌هایی نظیر اپل را به‌ دلیل رفتارهای احتمالا انحصارطلبانه تحت پیگرد قانونی قرار داده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH