هواوی از سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 رسما رونمایی کرد

سال گذشته شرکت هواوی از سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS رونمایی کرد. روز پنج‌شنبه 20 شهریورماه ریچارد یو؛ مدیرعامل کمپانی ضمن سخنرانی خود در کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان هواوی از سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 رونمایی کرد. بر این اساس اکنون دستگاه‌های بیش‌تری از این پلتفرم بهره‌مند خواهند شد.

این سیستم‌عامل از ابتدا بر پایه یک پلتفرم سراسری با عملکردی جامع طراحی شده و از طیف گسترده‌ای از محصولات نظیر تلویزیون‌های هوشمند، اسمارت‌واچ‌ها، واحدهای هد خودرو و البته اسمارت‌فون‌ها پشتیبانی می‌کند. آقای یو خاطرنشان کرد که نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به سیستم‌عامل بومی هواوی احتمالا در سال آینده میلادی روانه بازار خواهند شد. با این‌حال وی در این خصوص به هیچ‌گونه جزئیات خاصی اشاره نکرد. به‌نظر می‌رسد که در ابتدای امر این هندست‌ها صرفا در بازار چین عرضه خواهند شد.

کیت توسعه نرم‌افزاری موسوم به HarmonyOS 2.0 SDK برای تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌ها و واحدهای هد خودرو از روز 11 سپتامبر (21 شهریورماه) قابل دسترس خواهد بود؛ در حالی‌که نسخه مخصوص اسمارت‌فون‌ها در اواخر ماه دسامبر عرضه خواهد شد.

بعلاوه هواوی از پروژه OpenHarmony خود نیز رونمایی کرد. این پروژه همانند پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) در واقع همان نسخه اپن سورس HarmonyOS محسوب می‌شود. این برنامه به‌زودی برای توسعه‌دهندگان راه‌اندازی شده و از دستگاه‌هایی با حداقل ظرفیت رم 128 کیلوبایتی پشتیبانی خواهد کرد.

HarmonyOS با پشتیبانی از عملکرد چند نمایشگره، ساختار منسجم و یکپارچه و عناصر تطبیق‌پذیر در رابط کاربری بر روی طیف وسیعی از دستگاه‌ها قابل استفاده خواهد بود. همچنین هواوی در سیستم‌عامل جدید خود به‌دنبال ارتقاء امنیت، پشتیبانی از قابلیت هوشمند تشخیص صدا و امکان انتقال سریع داده‌ها بین دستگاه‌‌های مختلف است.

همچنین هواوی در خصوص سرویس HMS Core 5.0 به جزئیات بیش‌تری اشاره کرد. این سرویس شامل بیش از 12 هزار API از 7 دسته خدماتی مختلف است. هواوی همچنین اعلام کرد که اکنون اکوسیستم اپلیکیشن HMS این شرکت دارای بیش از 96 هزار اپلیکیشن بوده و توسط 1.8 میلیون نفر توسعه‌دهنده پشتیبانی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH