رابط کاربری One UI 2.5

گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ با تغییرات بزرگ در راه هستند

یک شخص خبرچین در توئیتر با نام Ice Universe معتقد است که سامسونگ با رویکرد آینده‌نگرانه خود متوجه شده که آینده صنعت اسمارت‌فون در دست دستگاه‌های تاشو خواهد بود. در نتیجه این خبرچین ادعا می‌کند که سامسونگ مشغول اعمال تغییراتی در محصولات خود بوده و برخی مدل‌های خاص دیگر به‌عنوان یک گوشی پرچم‌دار قلمداد نخواهند شد. چنان‌چه به هندست‌های سامسونگی عرضه شده از ابتدای سال جاری نگاهی بیندازید؛ در این‌صورت متوجه خواهید شد که اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S (شامل گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا 5G) و سری گلکسی نوت 20 (شامل گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا 5G) جزو مدل‌های پرچم‌دار در نظر گرفته می‌شوند.


به گفته شخص خبرچین، سامسونگ احتمالا هندست‌های سری گلکسی S و گلکسی نوت را از وضعیت پرچم‌دار خارج خواهد کرد

اما Ice Universe در رشته توئیت‌های منتشر شده طی روزهای جمعه و شنبه اعلام کرد که اکنون سامسونگ توجه خود را روی دستگاه‌های تاشو متمرکز نموده است. این شخص خبرچین در توئیت روز شنبه خود اعلام کرد: “چنان‌چه تصور می‌کنید که سری گلکسی S21 به اندازه کافی قدرتمند نیست؛ در این‌صورت احتمالا شگفت‌زده نخواهید شد.” به‌عبارت دیگر سامسونگ می‌تواند گوشی‌های سری گلکسی Z را به‌عنوان پرچم‌داران خود قلمداد نموده و آن‌ها را به جدیدترین و بهترین امکانات تجهیز نماید.

Ice Universe معتقد است که سامسونگ قصد دارد تا در عوض گوشی‌های سری گلکسی S و گلکسی نوت، گجت‌های تاشوی خود را به‌عنوان مدل‌های پرچم‌د‌ار روانه بازار نماید

شخص خبرچین خاطرنشان می‌کند: “کاربران متوجه ناپدید شدن مدل‌های پیشرفته سری گلکسی A خواهند شد. همچنین به‌نظر می‌رسد که گلکسی نوت 20 نقشی مشابه سری A را ایفا خواهد کرد. شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند سامسونگ احتمالا هندست‌های سری گلکسی S و گلکسی نوت خود را تضعیف نموده و سری گلکسی Z را به‌عنوان یک پرچم‌دار واقعی قلمداد خواهد کرد.” وجود چنین نگرشی از جانب سامسونگ در واقع نشان‌دهنده یک تغییر اساسی بوده و احتمالا تبعات جالب‌توجهی را در دنیای واقعی به‌دنبال خواهد داشت. نخست اینکه انتظار می‌رود امکانات جدید ابتدا در دستگاه‌های تاشو رونمایی شوند؛ در حالی‌که این وضعیت در خصوص گوشی‌های سری گلکسی S و گلکسی نوت دیگر صادق نخواهد بود.

در حال حاضر گجت‌های تاشو از قیمت‌گذاری مشابه با گوشی‌های پرچم‌د‌ار برخوردار هستند؛ لذا در این مقوله هیچ‌گونه تغییری قابل پیش‌بینی نیست. اما از سوی دیگر کاهش قیمت هندست‌های سری گلکسی S و گلکسی نوت سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. البته این گمانه‌زنی‌ها صرفا بر اساس فرضیاتی مطرح می‌شوند که توئیت‌های Ice Universe بر اساس تفکر فعلی کمپانی به آن‌ها اشاره نموده است. وی پیش‌تر نیز اعلام کرد که با توجه به برخی شواهد موجود سامسونگ می‌تواند سری گلکسی S و گلکسی نوت را تضعیف نموده و سری گلکسی Z را به‌عنوان یک پرچم‌دار تمام‌عیار تلقی نماید.

همچنین سری گلکسی S فروش چندان مطلوبی را تجربه نکرده است. برای مثال داده‌هایی که توسط موسسه M Science گردآوری و در اوایل ماه مه منتشر شد نشان داد که فروش هفتگی سری گلکسی S20 در بهترین حالت نیز کمتر از 200 هزار دستگاه بوده و از هفته چهارم عرضه این هندست‌ها نیز به کمتر از 100 هزار دستگاه رسیده است. از سوی دیگر هندست‌های گلکسی S10 و گلکسی S9 به ترتیب فروش 500 هزار و 400 هزار دستگاهی را تجربه کردند. همچنین هر 2 اسمارت‌فون طی 10 هفته نخست عرضه به بازار همواره رکورد فروش هفتگی بیش از 200 هزار دستگاهی را به ثبت رساندند.

در صورت دنباله‌روی سامسونگ از تغییرات شایعه شده مواردی نظیر بودجه بازاریابی کمپانی و نحوه تخصیص منابع برای تولید دستخوش تغییر خواهند شد. نخستین گوشی سری گلکسی S سامسونگ در روز 2 ژوئن 2010 (12 خرداد 1389) روانه بازار شد. بی‌تردید گلکسی S II نخستین هندست سامسونگی بود که از سوی جهانیان مورد ستایش قرار گرفت و کارشناسان وبسایت Phonearena نیز نمره 9 از 10 را به این اسمارت‌فون اختصاص دادند. در ادامه اسمارت‌فون گلکسی S III موفق به کسب امتیاز 9.3 از 10 شد. نخستین نسل گلکسی نوت سامسونگ با نمایشگر 5.3 اینچی خود برای اولین بار از پنلی با اندازه بزرگتر از 5 اینچ بهره‌برداری کرد. نخستین ورژن گلکسی نوت در سال 2011 عرضه شد و امتیاز 7 از 10 را به خود اختصاص داد.

در صورت صحت گزارش منتشر شده توسط Ice Universe بدیهی است سامسونگ به هندست‌های تاشوی خود کاملا اعتماد دارد. به‌طور کلی این گجت‌ها کماکان جدید بوده و قیمت‌گذاری فعلی آن‌ها نشان می‌دهد که اکثریت مردم کماکان قادر به خریداری این اسمارت‌فون‌ها نیستند. نهایتا قیمت قطعات مورد استفاده در اسمارت‌فون‌ها کاهش یافته و با توقف شیوع فراگیر ویروس کرونا اقتصاد ایالات‌متحده نیز احیاء خواهد شد. بدین‌ترتیب مشتریان بیشتری قادر به خریداری یک گوشی گلکسی Z خواهند بود. در حال حاضر گلکسی زد فولد 2 با قیمت‌گذاری 1999.99 دلاری عرضه می‌شود؛ در حالی‌که گلکسی زد فلیپ با برچسب قیمتی 1449.99 دلاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH