صاایران اولین سری از گوشی‌های داخلی را تحویل ایرانسل داد

تولید تلفن همراه داخلی یکی از آن دست مسایلی است که مورد علاقه وزیر ارتباطات بوده و آذری جهرمی، تلاش زیادی برای تحقق این امر دارد.

به گزارش آی‌تی‌رسان و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، آیین معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفتۀ شبکۀ ملی اطلاعات، با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای‌عالی فضای مجازی و معاونان وزیر ارتباطات، امروز، ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۹، از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وزیر ارتباطات در این مراسم تصریح کرد: اکنون به دلیل آموزش مجازی خیلی از ما مصرف‎کننده هستیم و باید برای فرزندان خود تبلت، گوشی تلفن همراه و مودم تهیه کنیم. مودمی که قیمت آن ۲۰۰ هزار تومان بوده، اکنون با نوسان نرخ ارز، قیمت آن ۱۰ برابر شده است. در این شرایط باید چه کرد؟ نمی‌توانیم به عنوان مسؤول بگوییم کاری از دست ما برنمی‌آید. غیر از این است که باید نیاز مردم را تامین کنیم؟ راهکار این مسأله، ایجاد وفور در بازار است. چشم مردم به دست‌های تولیدکنندگان است. اگر محصولی با قیمت ارزانتری به بازار عرضه شود، برکت خودش را هم خواهد داشت و مردم هم استقبال می‌کنند.

وی تأکید کرد: «امروز معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گزارش داد که مجموعه صاایران پس از درخواستی که از وزارت دفاع داشتیم، برای تولید گوشی داخلی ورود خوبی داشته و اولین سری از گوشی‌های تولیدی خود را تحویل ایرانسل داده است تا شرایط عرضه به بازار توسط این اپراتور مهیا شود. من تشکر می‌کنم از وزیر دفاع امیر حاتمی، امیر شهرام در صاایران و از آقای دکتر عباسی مدیرعامل ایرانسل که هم از مودم‌های تولید داخل و هم از گوشی‌ها حمایت کردند، تشکر می‌کنم.»

آذری جهرمی با اشاره به اعطای تسهیلات به اپراتورها برای حمایت از گوشی‌های داخلی، تأکید کرد: از آقای ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات می‌خواهم،خط اعتبار ۵۰۰ میلیاردی که قرار شد به اپراتورها وام داده شود تا آن‌ها بتوانند از این طریق گوشی را به صورت قسطی به مردم بدهند، سریع‌تر به نتیجه برسد.

ایرانسل پیش از این، در دی ماه ۱۳۹۸، تفاهم‌نامه‌ای را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» با پست بانک امضا کرده بود.

بر اساس این تفاهم‌نامه که معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، مدیریت و نظارت اجرای آن را بر عهده دارد، با تشکیل یک صندوق توسط پست بانک و بانک مرکزی، اعتبار لازم برای خرید قسطی گوشی تلفن همراه ایرانی از طریق اپراتورها، برای حمایت از تولید و عرضۀ گوشی تلفن همراه توسط تولیدکنندگان ایرانی فراهم شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH